Svar: Alternativ 2 (3 våningsplan)

När jag dammsuger så blir jag TOKIG på slangen till vår dammsugare!! Den fastnar i grejer, är bökig, är alltid lite för kort och den har en så FUL ljusgrå färg att jag blir irriterad så fort jag ser den. Varje pass med dammsugaren är enormt tålamodsprövande. Det hade varit SÅ skönt med en riktigt bra robotdammsugare som tar hand om dammsugandet och eliminerar mina veckovisa psykbryt. Det hade nog min sambo uppskattat också. Att den här Neato-roboten också har vettig intelligens och kör i härliga, raka linjer låter drömlikt. Om jag vinner ska den få bo under soffan och leva rövare när vi inte är hemma. Automatisering när det är som bäst.

Om jag inte vinner kanske jag investerar i en sån här ändå... för husfridens och min mentala hälsas skull.
 
Svar: 2 (dvs 3 våningsplan)

Jag har drömt våta drömmar om en robotdammsugare sedan den första electroluxen kom år 2000.

Min bättre hälft har dock konsekvent vägrat trots hårda påtryckningar och vädjanden. Tydligen är de ”dyra, onödiga och kan omöjligt fungera”.

Då det var tre år sedan jag bytte damsugarpåse sist så förstår ni att det blivit några mils handsopande efter barnens mellanmål och en och annan dammråtta som ynglat av sig.

Ni kan rädda teknikdrömmen! Om jag vinner så kan hon omöjligen säga nej!!!

Let dreams come true!

Bifogar en slumpmässig realtidsbild på utmaningen (notera att vi ”städade” tidigare idag...)
Ostädad golv med löv och dammråtta vilket illustrerar behovet av robotdammsugare.
 
Svar: 2 (3 våningsplan)

Motivering: Barn, mina barn, jag älskar dem över allt annat och de är fantastiskt duktiga på mycket, MEN. De är fullkomligt hopplösa vid matbordet, då tänker ni uppfostra dem bättre då? Handen på hjärtat så har jag misslyckats med att lära dem ett gott bordsskick. OK, men städa efter dem då, absolut, men allt för ofta går handtvättningsräjset i ungefär 235km/h vilket innebär att allehanda halvtuggade matvaror finfördelas i huset. Sviterna efter handtvättningsräjset städar jag givetvis, varje måltid... För att inte tala om skor, jag är helt övertygad att mina älskade söner dragit med sig så mycket sand hem från förskolan att de snart måste ta ditt en schaktbil modell större för att fylla på ny sand, det känns i alla fall så när man går barfota runt i vårt hus!

Snälla, jag behöver hjälp, orkar inte dammsuga varje dag!
 
Svar: 2

Jag har egentligen inte någon bra motivering. Men vill såklart tävla ändå, lämpligt nog så har min Neato Botcvac av äldre modell precis tackat för sig så jag sonderar terrängen efter en ersättare. Men egentligen ville jag bara påpeka eller notera att det är rätt roligt ändå, vem hade trott för 10-15 år sedan att dammsugaren skulle få uppleva en sådan renässans som den gjort i och med robotautomatiseringen. Att (inte) dammsuga är helt plötsligt "the shit" ;D

Jag fick förövrigt min allra första dammsugare (av dum modell då) i födelsedagspresent av min framlidna mormor någon gång i mitten av tonåren. Jag var lagom entusiastisk då ska jag erkänna. Hon var före sin tid, idag är nog en dammsugarpresent mer rätt :D
 
Svar: Alternativ 2 (3 våningsplan)

Klarar roboten av 3 våningsplan så kan vi iallafall få dammsugning på bottenplan som bara det har 3 olika golvnivåer med trappor imellan. Ovanvåningen med 2 nivåer får vi fixa manuellt, men då slipper vi flytta den vanliga dammsugaren så lång iallafall. Är det inte härligt med gamla hus som byggts till 5-6 gånger... :rolleyes:
 
Svar: Alternativ #2

Robotgräsklippare: kanon
Robotdammsugare: inte så kanon

Har dålig tilltro till att robotdammsugare verkligen fungerar bra pga min nuvarande robot från 2011 som är dum i "huvudet": Hittar aldrig hem åker in i stolsben och fastnar på mattor. Den har nu dessutom gett upp och ska iväg till åvc.

Min tanke var du att inte köpa en ny robot. Men om jag råkar vinna den här och den är bra så kanske jag får tänka om angående tilltro för robotdammsugare. Om det är så att robotdammsugare blivit bättre på 8 år (borde väl det?)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Låt värstingroboten sköta städningen!
[bild]


Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.

Totalt värde: ca 7 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?

Svaret hittar du här: [länk]

  1. 2
  2. 3
  3. 1
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
alternativ 2 alltså 3 våningar.
Jag är pensionär med svårt att röra mig och en sådan här skulle fungera bra för mig.
 
alternativ 2, alltså 3 vångingar.
Jag är pensionär och har besvär med ryggen så en sådan här robot skulle vara bra för mig.
Ulf
 
3 våningsplan.
Jag tycker städa är det absolut tråkigaste som finns! skulle så gärna ha "varjedaghjälp" med att få ett rent köksgolv!
 
Svar: 3 våningsplan (alternativ 2).

Jag önskar vinna denna dammsugare då min andra Neato Botvac har varit ensam länge nog. Stackarn behöver sällskap och vem vet... kanske blir några Neato bebisar i framtiden =)
 
Alternativ 2, 3 st.
Hade suttit som en smäck i vårat en plans 160kvm hus, som gjort för en robotdammsugare. Denna pryl hade frigjort tid för oss med 2 barn.
 
Svar: Alternativ 2, tre våningsplan.

Renoveringen är nu på sluttampen. Jag ser ljuset i tunneln efter 2 år! Vi går från 106 kvm till 240 på tre plan. Städning var inte min favorit tidigare och jag tror inte det blir bättre nu. En dammsugarrobot får gärna tampas med renoveringsdammet som antagligen kommer att yra i flera månader till!
 
Alternativ 2, dvs 3 våningsplan
Vi behöver en ny för vår gamla suger.
 
Alternativ 2.

Två katter blev ledsamt en och den som är kvar behöver något (läs robotdammsugare) att leka med på dagarna.
 
Rätt svar på fråga: Alternativ 2 (3 våningsplan).

Jag har aldrig någonsin känt behov av en robotdammsugare och kvalitén på de som funnits har heller inte varit ett alternativ att lägga pengar eller miljö på.
Men med en nyfödd hemma och att denna maskin verkar fungera som man önskar, är jag verkligen beredd att testa.
Min motivering blir således:
Med denna formidabla maskin hemma
Mer tid med sonen vill jag klämma
Om den är bäst i test på att suga
Borde den för oss i huset duga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.