Känner mig rejält blåst efter att en svindyr maskin lägger av efter 2 år och 1 månad. En torktumlare ska hålla mycket längre, Bosch verkar ju haft problem med sina torktumlare i många år om man läser lite trådar. Full vattenbehållare, minsann. Gjort allt i alla trådar, funkar inte. Nu till tippen med Bosch Meisterstück Series 8.....
 
  • Närbild på en vit Bosch torktumlare i Serie 8 med inställningsknappar och display.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
Har också en Bosch vp-torktumlare med denna skit "self cleaning..." som jag under de första åren fick fixade utan kostnad. Därefter var det till att plocka isär emellanåt för att rengöra från ludd och alger som bildas i botten.
Har nu för vana att fylla på uppsamlingstanken med ca en liter vatten innan man startar och ibland blandar jag citronsyra i vatten och tar ut luddfiltrerna och häller ner lösningen där de sitter och låter det stå över natten så löses algerna upp i kondensorn och pumpen.
 
A
Syra är inte bra för aluminumflänsarna.

men visst kräver den mer noga rengöring av filtren. Man ska bara tömma vattenbehållaren när den är full.
 
Erik_Hansson skrev:
Syra är inte bra för aluminumflänsarna.

men visst kräver den mer noga rengöring av filtren. Man ska bara tömma vattenbehållaren när den är full.
Ajdå, tur att den lever på övertid, 6 år nu! ;) Försämras kondensorn eller bryts aluminiumet ner? :thinking:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A
Aluminium bryts ner av syror.
 
S StefanFS skrev:
Känner mig rejält blåst efter att en svindyr maskin lägger av efter 2 år och 1 månad. En torktumlare ska hålla mycket längre, Bosch verkar ju haft problem med sina torktumlare i många år om man läser lite trådar. Full vattenbehållare, minsann. Gjort allt i alla trådar, funkar inte. Nu till tippen med Bosch Meisterstück Series 8.....
ring bosch
du har 3 års reklamationsrätt
 
  • Gilla
nissebrun
  • Laddar…
A
S StefanFS skrev:
Känner mig rejält blåst efter att en svindyr maskin lägger av efter 2 år och 1 månad. En torktumlare ska hålla mycket längre, Bosch verkar ju haft problem med sina torktumlare i många år om man läser lite trådar. Full vattenbehållare, minsann. Gjort allt i alla trådar, funkar inte. Nu till tippen med Bosch Meisterstück Series 8.....
den där maskinen behöver du bara dona lite med pumpen eller byta den så går den igen.
sitter lättåtkomlig på baksidan.
jag har fixat åtskilliga.
 
electroluxaren skrev:
den där maskinen behöver du bara dona lite med pumpen eller byta den så går den igen.
sitter lättåtkomlig på baksidan.
jag har fixat åtskilliga.
Ok, pumpen låter bra. Annars verkar det vanliga vara att ta av höger sida och plocka loss en lucka innan pumpen och göra rent på givare mm. Har du nåt konkret om hur och var med pumpen? Skulle uppskattas.
 
A
Brukar vara gucca som fastnar i pumpen. Den snurrar då men inget vatten pumpas. Hade så på en tidigare tumlare.
 
Våran bosch är också död, samma fel. Orkar inte hålla på o jäklas med den så får lov att bli en ny.

Men tänker inte köpa en bosch igen iaf, kostade multum o så håller den inte.
 
A
Det är inte svårt att göra rent.
 
  • Gilla
Music Man
  • Laddar…
Erik_Hansson skrev:
Det är inte svårt att göra rent.
Nä säkert inte, men skruvar man i grejer 8h om dagen så är man inte supersugen på att skruva i en jäkla torktumlare när man är hemma. Speciellt inte när det finns fabriker som inte gör annat än o prångla ut nya.

Men det var klart ovärt o köpa en bosch för närmare nio, nästa blir någon budget som man kan kasta direkt garantin löper ut
 
  • Gilla
AndreasCh
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Nä säkert inte, men skruvar man i grejer 8h om dagen så är man inte supersugen på att skruva i en jäkla torktumlare när man är hemma. Speciellt inte när det finns fabriker som inte gör annat än o prångla ut nya.

Men det var klart ovärt o köpa en bosch för närmare nio, nästa blir någon budget som man kan kasta direkt garantin löper ut
Så bra då att man inte ens behöver skruva något alls för att lossa pumpen, bara snäppa loss en lucka och plocka upp den.
Snälla, skrota inte denna maskin pga detta
 
torbeno torbeno skrev:
Så bra då att man inte ens behöver skruva något alls för att lossa pumpen, bara snäppa loss en lucka och plocka upp den.
Snälla, skrota inte denna maskin pga detta
Har inte den magiska luckan
 
L Lutte skrev:
Har inte den magiska luckan
Vad heter din modell
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.