Hittade förvånande nog ingen tråd om det här, så får starta en. Jag vet dock att frågan svhandlats, men kanske i någon allmän AM-tråd.

Nåväl. Förra sommaren tappade min AM 420 kontakten med appen ett par gånger. Då funkade det att avsynka appen och återansluta. Prat fanns om en mjukvaruuppdatering på g, men den skulle komma efter sommaren och bara gå att få hos ÅF, inte genom direktnedladdning hemma, så av det har blivit intet för mig.

Nu för några dagar sedan kom samma problem igen. Rensade i appen, inga problem. Provade att nolla parkopplingarna på klipparen, funkade inte. Provade ny parkoppling, inget hände.

Någon annan med samma problem eller ett smidigt lösningsförslag? Vill helst inte ta den till ÅF nu under säsongen, men är det det som krävs får jag göra det sen.
 
Funderar på om det kan vara något så trivialt som att SIM-kortet gått ut/tagit slut. Har inte fått någon varning om det dock. Anledningen till att jag tänker så är att kortet följde med installationen och att jag inte mig veterligen betalar något för det? Hur kollar man det?

Har iofs ett outnyttjat datakort liggande, så det vore enkelt att byta (antar jag, har aldrig tittat på connect-modulen).
 
Det självläkte. Nu någon vecka senare testade jag igen att bryta befintlig koppling på klipparen och mata in en ny. Oklart varför det funkade nu, men har ganska dålig mobiltäckning på landet, så kan ha varit ren tur. Den brukar dock klara att rita in sitt körmönster på kartan, så rimligen har den oftast mobiltäckning.

Ja ja, nu går den i alla fall, och kommunicerar som den ska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.