nikasp
Hu vilken granne... när han säger ”döda dig” är han långt över gränsen. Jag skulle gå till Polisen igen.
 
  • Gilla
TommyFIN och 1 till
  • Laddar…
Vad var din tanke om att lägga upp grannen på youtube.
Varför provocera grannen när du vet att han är labil milt sagt.
 
Ju mer man kröker rygg destu mer påtrampad blir man. Terror kan pågå i det tysta i årtionden om den drabbade inte för det till allmänhetens kännedom.
Det är fullständigt vettigt att sätta ut honom på youtube så omvärlden ser vad han håller på med.
 
  • Gilla
maxmsm och 23 till
  • Laddar…
Mikael_L
citat="knipo,
Med fördjupad kontakt menar jag inte att du skall ringa in och göra en anmälan. Utan att du kör in till polisen, sätter dig ned och berättar hur du har det, visar dina filmer och utifrån det får hjälp och gör anmälningar. Be polisen om råd hur du skall gå tillväga, hur du skall agera och hur de kan hjälpa dig. Skaffa en kontakt, ligg på och var envis och bestämd, men inte jobbig och besvärlig. Visa att DU är den ordentliga parten, att du inte är en rättshaverist eller bråkstake. Som tidigare föreslagits så dokumentera allt så gott du kan utan att för den skull ta upp småsaker eller annat som kan uppfattas som ogint eller liknande.

Det här tror jag är en mycket bra strategi.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Vad var din tanke om att lägga upp grannen på youtube.
Varför provocera grannen när du vet att han är labil milt sagt.
Svarade imorse på din första fråga.
Jag råkar anse att jag inte provocerar honom.
 
Redigerat:
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
citat="knipo,
Med fördjupad kontakt menar jag inte att du skall ringa in och göra en anmälan. Utan att du kör in till polisen, sätter dig ned och berättar hur du har det, visar dina filmer och utifrån det får hjälp och gör anmälningar. Be polisen om råd hur du skall gå tillväga, hur du skall agera och hur de kan hjälpa dig. Skaffa en kontakt, ligg på och var envis och bestämd, men inte jobbig och besvärlig. Visa att DU är den ordentliga parten, att du inte är en rättshaverist eller bråkstake. Som tidigare föreslagits så dokumentera allt så gott du kan utan att för den skull ta upp småsaker eller annat som kan uppfattas som ogint eller liknande.

Det här tror jag är en mycket bra strategi.
Gjort alltihop, lokala stn är öppen torsdagar 12-16h utom i semestertider (i år öppnade de 15/8) eller om de är på utryckning.

Logiskt sett borde detta fungera som du listar men min erfarenhet är nu att ingen vågar, vill eller kan ta tag i saker.
Tyvärr är väl jag lite åt andra hållet och kör med att kan jag hjälpa någon, så gör jag det.
Ett annat exempel är mina övriga grannar som uppskattar att jag "åkt dit" och inte dom. De beklagar men när jag ber dem bara vara med som ev vittne när jag tex ev flyttar brevlådor längre bort så... nej.
 
Törs man fråga vad som utlöst allt detta mellan er? Någongång måste någonting ha hänt.
 
hsd
Oftast är det inte ens fel att två träter
Polisen har nog detta i tankarna och avvaktar då det oftast lungnar sig, ett direkt ingripande eskalerar bara osämjan
 
  • Haha
SonnyListon
  • Laddar…
Staffans2000
hsd hsd skrev:
Oftast är det inte ens fel att två träter
Polisen har nog detta i tankarna och avvaktar då det oftast lungnar sig, ett direkt ingripande eskalerar bara osämjan
"Eskalerar"!
Parasiten har kört på TS med vilje!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Oftast är det inte ens fel att två träter
Polisen har nog detta i tankarna och avvaktar då det oftast lungnar sig, ett direkt ingripande eskalerar bara osämjan
Blir ett kort svar, försöker svara så ofta jag mäktar med.
Nej & Nej.
Skulle kunnat utveckla mer men lyssnar på Melody Gardot istället till kaffet.
 
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
L Latitud79 skrev:
Törs man fråga vad som utlöst allt detta mellan er? Någongång måste någonting ha hänt.
Självklart, många många år sedan nu.
Försöker skirva uttömmande och så objektivt jag kan med det blir utan "klipp", men det får bli imorgon kväll.
Måste kolla med andra med vad jag får lämna ut för info.
Ursäkta för det, förstår att fler undrar liksom.
 
T Tord_Lj skrev:
Gjort alltihop, lokala stn är öppen torsdagar 12-16h utom i semestertider (i år öppnade de 15/8) eller om de är på utryckning.

Logiskt sett borde detta fungera som du listar men min erfarenhet är nu att ingen vågar, vill eller kan ta tag i saker.
Tyvärr är väl jag lite åt andra hållet och kör med att kan jag hjälpa någon, så gör jag det.
Ett annat exempel är mina övriga grannar som uppskattar att jag "åkt dit" och inte dom. De beklagar men när jag ber dem bara vara med som ev vittne när jag tex ev flyttar brevlådor längre bort så... nej.
Vilka ynkedomar du har som grannar......... du har verkligen otur.
 
Moment 22 i ett nötskal.
För att ha ett mål måste det finnas ex. filmbevis men om det finns filmbevis så blir målet avskrivet för integritetsintrång. Sverige är fantastiskt!
 
  • Gilla
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
T Tord_Lj skrev:
[media]
Perfekt, dödshot mäste väl iaf. Polisen orka skriva ner tycker man...

Och bara hoppas gubbens drivknut rasar snart så slipper du kanske hans åkande (den är på god väg, hörs lång väg)
 
H heimlaga skrev:
Vilka ynkedomar du har som grannar......... du har verkligen otur.
Jag klandrar dem inte, mannen iaf har kontakter med folk inom den lokala kemiska upplevelsebranchen.
Det var de som gjorde inbrott hos mig, två gånger. Enda gången polisen kom var efter jag bärgat min salig fars mc ur Barkhultsån där de sänkt den. De var mycket noga att kontrollera att den verkligen var min eller att de skulle ta den med för att utreda det, vad jag sa till dem skall jag inte skriva här. Tyvärr hamnade grabbens & min tävlingskart också i ån direkt. Jag kan säga att det tog fan så hårt, mycket känslor i de tingen och något jag INTE kan ACCEPTERA eller förlåta.

Med detta sagt kan vad som helst hända antingen från grannen eftersom han, enligt mig, inte helt normal med normalt konsekvenstänk. Lyssna på vad han säger i sista klippet, ungefär "... då måste jag döda dig..."
Eller så lejer han ut det som med inbrotten.
Han är ju lite go på det viset att han inte kan hålla tyst, tex satt han på sin altan när jag gick förbi och ropade precis hur inbrottet gick till, vilket fordon som användes, hur många de var och skrattade helt hysteriskt med "motorcykeln & gokarten ser du aldrig mer", "de pojkarna klyver dig" mm.
Likaså berättar han för min åldriga granne hur det gick till...
Han ringde tom upp mig vid första inbrottet, när de rekade antagligen, med hånfullt "har du haft påhälsning" sen la han på. Jag hade inte ens hunnit polisanmäla utan det var 30min efter jag kom hem. Jag hade inte sett nåt utan fick leta ett tag innan jag hittade ett öppet fönster till ladan och att det fattades en bensindunk med 1l bensin i.
Alltihop för att djävlas för de tjänade inte en krona på vad som tillgreps vid inbrottet, lite underligt när det gäller yrkeskriminella.

Sammantaget, normalt folk som hotar på det viset skrämmer mig inte för det är oftast Stor i orden liten på jorden som gäller men här är det inte så. Vad som helst kan hända och det är ögon i nacken som gäller.
Tur att jag jobbar hemma annars hade allt varit borta om jag inte flyttat direkt (troligt).
Han har kontakter hos folk som kan göra vad som helst, att de riskerat att åka dit kan räknas i promille.

Igen, jag klandrar INTE mina grannar men själv vägrar jag fly fältet.
Egentligen vet jag inte riktigt vad han vill, antingen är det att jag skall inte anmäla och/eller flytta.
 
Redigerat:
  • Ledsen
Bichonen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.