• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Jag har just köpt min första robot. Det blev en M500, har ca 580 m2 men fick rådet att de klarar mer än som anges.
Håller på med begränsingskabeln och undrar om någon kan svara på hur smal man kan göra en passage?
Alltså i Worxfallet ingen lead-kabel utan bara två begränsningkablar, den ena som innerbegränsning mot huset och den andra som yttre begränsning.
Går det att ha mindre än 1 m mellan dem tex?
 
K karlmb skrev:
Jag har just köpt min första robot. Det blev en M500, har ca 580 m2 men fick rådet att de klarar mer än som anges.
Håller på med begränsingskabeln och undrar om någon kan svara på hur smal man kan göra en passage?
Alltså i Worxfallet ingen lead-kabel utan bara två begränsningkablar, den ena som innerbegränsning mot huset och den andra som yttre begränsning.
Går det att ha mindre än 1 m mellan dem tex?
bump?
 
K karlmb skrev:
Jag har just köpt min första robot. Det blev en M500, har ca 580 m2 men fick rådet att de klarar mer än som anges.
Håller på med begränsingskabeln och undrar om någon kan svara på hur smal man kan göra en passage?
Alltså i Worxfallet ingen lead-kabel utan bara två begränsningkablar, den ena som innerbegränsning mot huset och den andra som yttre begränsning.
Går det att ha mindre än 1 m mellan dem tex?
Hej!
Läste om din fråga i våras, jag har liknande fråga nu.
Hur gick det med din installation av M500?
Jag är inne på att skaffa en sådan också, men har en passage där begärningskabel kommer ligga ca 70cm ifrån varandra, vet du om det fungerar?
 
M MustangMach1 skrev:
Hej!
Läste om din fråga i våras, jag har liknande fråga nu.
Hur gick det med din installation av M500?
Jag är inne på att skaffa en sådan också, men har en passage där begärningskabel kommer ligga ca 70cm ifrån varandra, vet du om det fungerar?
Hej!
Det funkar bra iaf ner åt 80-90cm.
Men man bör tänka till gällande var man placerar laddstationen eftersom den i mitt fall nu måste harva runt hela zon2 (där ingen laddstation finns), varje gång den kommer på att den behöver laddas.
Så det ska jag ändra.
Dessutom har jag problem med att få in i den var min zon2 startar, den misstolkar och det blir mkt tidigare på slingan där det fortfarande är zon1. .
Tror det beror på svajig wifi där zon2 ska börja.
 
  • Gilla
MustangMach1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.