Men vad är det som säger det ? Aldrig hört talas om.
 
Är det inte viktigaste kravet att det skall vara en nit av stål i imkanaler?
 
Redigerat:
  • Gilla
Elinlindh
  • Laddar…
Popnit=blindnit. Trycktät nit är sluten i ena änden, där du ser en kula på en vanlig blindnit. Ramlar pinnen med kulan ur en vanlig nit har man ett hål rätt igenom. Sånt kan ge kondensutfällning på en kall vind.
Trycktät nit finns överallt där man säljer nit.
Kolla med byns järnhandel.
Inget att tveka på. Köp trycktät.
 
  • Gilla
Ingemar O och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Har du provat Google [länk]
Jaa jag har ju googlat!!
 
Därför jag ställde frågan här!!
Vi var på Bolist, de hade ej. Bauhaus finns ej i stan. Får kolla K-rauta osv. Men när jag googlade hittade jag bara Ahlsell och Lindab, men förstår inte hur jag ska lyckas handla där som privatperson.
 
Har du kollat länken? Du kan få flera om du behöver.
 
  • Gilla
Elinlindh
  • Laddar…
Jag har närmare 1000 trycktäta liggande, vill minnas att det är 4,5*8 mm, som blev över när jag fixade gamla taket då det inte gick att köpa i mindre mängd. Nästan att dessa hamnat på tippen redan. PM:a mig din adress och hur många du behöver så kan jag lägga ett gäng på posten om storleken funkar för dig.
 
  • Gilla
Elinlindh
  • Laddar…
Funkar med vanliga och tätningstejp över annars
 
E elmont skrev:
Har du kollat länken? Du kan få flera om du behöver.

Hehe ja, jag har kollat. Tack!
 
TeroM TeroM skrev:
Jag har närmare 1000 trycktäta liggande, vill minnas att det är 4,5*8 mm, som blev över när jag fixade gamla taket då det inte gick att köpa i mindre mängd. Nästan att dessa hamnat på tippen redan. PM:a mig din adress och hur många du behöver så kan jag lägga ett gäng på posten om storleken funkar för dig.
Gulle dig! Kollar mm-arna noga. Hör av mig!
 
  • Gilla
andreas___c
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.