Hej,

Första posten här och vet inte riktigt om jag ställer den i rätt avdelning.

Bor i ett tvåvåningshus med timmerstomme byggt i slutet av 1800,
håller på och renoverar för fullt, tyvärr så har tvättstugan hamnat på övervåningen
av någon anledning, skall flytta ner den till första plan men under tiden har vi ett
sjuhelsikes liv när tvättmaskinen (1,5år) centrifugerar, det vibrerar i en stor del av huset.

Har tänkt på olika lösningar men inte kommit på nåt bra, gjuta en platta under maskinen!? Men den vilar ju givetvis också på bjälklaget, är det någon som har haft liknande problem och löst det?? Sökt på alla möjliga platser men inte hittat något,
tacksam för hjälp eftersom vi inte skall flytta tvättstugan först om ett år!

 
Jag gissar att felet är tvättmaskinen och inte huset. Om du köper en bra kvalitetsmaskin, typ Miele, så är den balanserad och tyst, och tysk.
 
Det finns gummikuddar med "hål" för tvättmaskinstassarna.
Köp 4st kuddar och ställ maskinen i dessa så kommer du att få en "helt ny maskin".
Tyvärr kommer jag inte ihåg var man får tag på dessa, men jag vet några som har gjort så med gott resultat.
Nackdelen är att det blir lite svårare att dra fram tvättmaskinen vid städning etc.
 
Tackar för tipset, skulle du plötsligt komma på var man köper kuddarna, vänligen skicka ett PM eller lägg in här :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.