N
tänkte hänga upp dessa lampor runt i huset men jag vill inte borra en massa hål. kan man hitta krokar med klister eller lim? tack

9643677679646.jpg
 
A
De kunde jag sett som limmat har gjort större åverkan än om de hade borrat, kan vara värt att ha i åtanke
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Att återställa om du tar bort dem blir nog ingen skillnad med borra eller limma.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Mikael_L
Nja, jag tror det blir betydligt mer jobb att återställa efter att man limmat en platta med hållfast lim, än att fixa till ett litet hål, som är nästan osynligt från början.

Limma är vettigt där man inte vill bryta ett tätskikt t.ex.
Och på kakel/klinker/glas och vissa svåra material.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Men nu fanns ju inte viljan att borra. Men stor vilja att limma.
 
Fällebyggarn Bösahus skrev:
Men nu fanns ju inte viljan att borra. Men stor vilja att limma.
Det står inte varför man inte vill ha hålen, kan ju vara en missuppfattning att lim är enklare att ta bort och då får man lite tips av inläggen, kanske t.o.m att lim omvärderas.;)
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
N
jag saknar borr.

finns det splitter till strömuttaget på taket? jag vill alltså koppla 2 lampor till samma strömuttag.
 
nikasp
Om du bor i lägenhet så kan det vara värt att kolla så man inte borrar i ett vatten- eller elrör. Murphys lag...
 
N ninasky skrev:
jag saknar borr.

finns det splitter till strömuttaget på taket? jag vill alltså koppla 2 lampor till samma strömuttag.
Vit dubbeluttagsadapter för europeiska eluttag med två stickproppar och uttag.
 
N
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan använda en sån här förgreningsskarv: [länk]
Finns på många ställen.
är den för jordad eller ojordad kabel? jag antar att jordad har 3 kablar och ojordad 2 kablar?
 
A
Hyr en maskin om du inte har en! Det är inte många kronor och du får ofta låna borr till maskinen. Det är inte värt att stå där med billiga maskiner när du väl bestämt dig för att borra
 
BirgitS
N ninasky skrev:
är den för jordad eller ojordad kabel? jag antar att jordad har 3 kablar och ojordad 2 kablar?
Ja, det stämmer och så här står det:
Kan även skarva lampkabel med jordledare.
Så den kan användas för båda fallen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.