Beroende på vem det är som gav den till dig, och hur väl du vill hålla dig med den personen, så väljer du vilken du vill behålla.
 
Behåll båda. Det är så skönt att tex kunna ha en laddad med borr och en med bit, eller med två olika borrar (tex för fransk träskruv). Egentligen skulle jag vilja ha tre (två borrar + bit).
 
T Troberg skrev:
Behåll båda. Det är så skönt att tex kunna ha en laddad med borr och en med bit, eller med två olika borrar (tex för fransk träskruv). Egentligen skulle jag vilja ha tre (två borrar + bit).
När jag sätter kök på jobbet har jag fyra, hemma har jag bara () två.
 
Röstar också för "behåll båda", om du inte desperat behöver pengarna.
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Tycker det låter lite sinnessjukt att ha flera skruvdragare för att man inte orkar byta bits faktiskt :)... Lite som att vissa matlagningsintresserade älskar att ha 10+ knivar :).
Det kan nog låta sjukt, men pular man mycket är det verkligen all idé. Tiden och frustrationen av att stå där och fippla med bitsen. Det gäller ju bara vissa projekt, men t.ex. under mitt altanbygge behövde jag T20, T25, T30, och borr om vart annat i stup och minut. Man kan också ge sig fan på att man tappar nåt bits när man försöker snabba sig, eller det ramlar ur hållaren på dragaren (hållaren för extra bits på dragaren då alltså) när lägger ifrån sig den och är borta när man ska byta, eller så råkar man lägga det i skruvfickan och får rota igenom hela fickan med vassa skruvar för att få tag på bitset...Att bara sträcka sig efter den andra dragaren istället i det fallet är mycket mycket större vinst än man kan tro/det låter som. :)

Kan ju tillägga att jag också resonerat kring att man klarar sig med en dragare, för länge sedan. Har man dock provat att jobba med fler i dessa situationer är det omöjligt att gå tillbaka. Idag har jag 6 st dragare.....:crysmile:
 
Redigerat:
  • Gilla
Huzzbutt och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.