Hej! Min gräsmatta har tagit så mkt stryk av den torra sommaren 2018 på södersidan så 50% är dött och bara ogräs.Tänker nu att man får fräsa upp allt ,ny matjord samt rullgräs alt. så nytt.
Detta är ju ett hästjobb och jag tänkte ta och låta en trädgårdfirma göra allt.Är det någon som har en kostnad för detta ,ca 60kvm,är det pris/kvm,eller timtaxa,offert ni fått
 
C carl fabian skrev:
Hej! Min gräsmatta har tagit så mkt stryk av den torra sommaren 2018 på södersidan så 50% är dött och bara ogräs.Tänker nu att man får fräsa upp allt ,ny matjord samt rullgräs alt. så nytt.
Detta är ju ett hästjobb och jag tänkte ta och låta en trädgårdfirma göra allt.Är det någon som har en kostnad för detta ,ca 60kvm,är det pris/kvm,eller timtaxa,offert ni fått
 
  • Översikt över en trädgård med skadat gräs, en välväxt häck, och en stengångskant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy över en trädgårdsrabatt med växter och en gräsmatta, sedd från ovan, intill en trottoarkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C carl fabian skrev:
Hej! Min gräsmatta har tagit så mkt stryk av den torra sommaren 2018 på södersidan så 50% är dött och bara ogräs.Tänker nu att man får fräsa upp allt ,ny matjord samt rullgräs alt. så nytt.
Detta är ju ett hästjobb och jag tänkte ta och låta en trädgårdfirma göra allt.Är det någon som har en kostnad för detta ,ca 60kvm,är det pris/kvm,eller timtaxa,offert ni fått
Jag kommer lägga om min gräsmatta i September men jag har 400m2
Har fått pris på 95 000 kr men då är det även ca 15 m2 stenläggning som ligger i det priset. Det som ingår är borttagning av allt gammalt gräs och bortforsling av det, på med ca 7 cm ny jord och utjämning av allt och sen utrullning av ny gräsmatta.
Det kommer säkerligen bli lite billigare då vi nu har gått över till rullande timpris och jag har tänkt mig att köra en gräsborttagningsmaskin själv så förhoppningsvis så kommer han bara behöva köra iväg gräset och då spar jag in mer än en dags arbete för honom.
Så svårt att säga ett exakt pris men jag tror många räknar på ca 150 - 200 kr/m2 men allt beror på givetvis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.