N
Taket finns i 9 färger.

Motivering: vårat husprojekt blev en mardröm där vi fick riva hela det gamla huset och börja om med ett helt nytt. Nu när vi äntligen kunnat flytta in i vårat nya hus så saknas en ordentlig entré. Detta tak skulle hjälpa till att skapa en riktig entré för oss.
 
Eternit-imiterande skärmtak över en husentré med tegelfasad, dörr nummer 81, fönster och krukväxt.
Efter lite funderande svarar jag nio färger även om det på själva länken på bygghemma.se står: ”Finns i flera varianter. Varav 6 färger:” Inne på produkten verkar man dock kunna välja mellan nio färger. Motiveringen är helt enkelt att vi har Sveriges kanske fulaste skärmtak (i eternit-imitation!). /Pål
 
Svar: 9 olika färger!

Ett entre tak hade verkligen varit perfekt för oss då vi inte har tak över huvudet på någon utav våra entreer. Samt det skadar verkligen inte att dem var supersnygga!
 
Svaret är 9 färger

Det är lätt att bli hemmablind eller hur?
...likaså blöt när det kommer en skur.
Vi handmålade varsin konsoll jag och frugan,
skulle få till slutfinishen på stugan.
Men snart har 10 år passerat,
och det blev inte riktigt som vi planerat...
Vi saknar fortfarande taket som ger huset dess välkomnande entré,
den ena konsollen har tappat färg och blivit sne...
Ett matchande designtak uppfyller drömmen förstås;
och blir pricken över i hemma hos oss.
Med snygg design, läcker belysning och underhållsfritt,
Hipped från Bygghemma är lösningen på problemet mitt.
 
  • Del av ett hus med en grön dörr, fönster, och en konsoll utan tak som saknar färg och ser sned ut.
9 färger

Ett tak över dörren skulle oss hjälpa,
Så att regnet inte, vårt nya hus, stjälpa.

Vi vill vår dörr skydda,
så den passar resten av vår hydda.

❤️
 
3. 9 färger.

Bland grannarna vill jag locka fram ett sus,
tack vare en vacker entré med hemtrevlig ljus.
Där postbudet stannar kvar och myser,
i sällskap av katten som håller sig torr och inte fryser.
Ett smart skärmtak kan bli det bästa som hänt,
vi skulle äntligen trivas till 100 procent!
 
Nu är veckans tävling avslutad, och vi säger grattis till Dino84, som vinner skärmtaket till sitt renoveringsobjekt.
Jag ser på era motiveringar att entrétak behövs lite var stans i landet, tack för alla bilder också!
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Tack så mycket!!! Vi är överlyckliga, lovar att posta några bilder så fort skärmtaket är monterad! Vilken fantastisk start på helgen!
 
  • Gilla
Annelie Hultberg och 2 till
  • Laddar…
Kul har följt Dinos underbara och ofantliga renovering, så här kommer vi garanterat få följa hur entré taket kommer att se ut på en riktigt snygg renovering.
 
  • Gilla
Annelie Hultberg och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Kul har följt Dinos underbara och ofantliga renovering, så här kommer vi garanterat få följa hur entré taket kommer att se ut på en riktigt snygg renovering.
Tack Twoody
 
  • Gilla
Annelie Hultberg
  • Laddar…
9 färger

Vore bra med tanke på att nuvarande entretak brakat och vägrar gå till sig oavsett hur många trasiga delar jag hittar och byter ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.