efter genomförd dränering förra sommaren försvann all stenläggning runt huset.
Nu är vi sugna på att iordningställa uteplatsen på husets baksida igen.
Eftersom vi är helt lost på vad något sån går på skulle det vara kanon med lite tips. Vi räknar på att stenläggningen kommer bli ca 43kvm stor och då underlaget behöver fixas till (ojämnt i dagsläget) tänkte jag kolla vilka olika kostnader som kan tänkas tillkomma och vad ni tror att det skulle kunna hamna på totalt?
Tips på pålitliga entreprenörer i uppsalaområdet tas gärna också emot.
Tack.
 
Fulkemisten
Drygt tusen till tvåtusen kvadraten om du ska ta in någon beroende på vad som behöver göras åt underlaget, vilken typ av sten det rör sig om samt om det är ytterliggare saker så som t ex trappsteg eller sånt. Räkna med 50k minst så har du ett hum. Mycket blligare och faktiskt mycket roligare att göra själv säger jag.
 
Men att göra det själv tänker jag tar ENORMT mycket tid. Vi jobbar båda heltid och har tre små barn. Känns kanske inte som att tiden finns
 
Fulkemisten
Jo. Så är det ju. Tid är pengar och tvärt om. Men ENORMT mycket tid tror jag inte det tar. Kanske mellan 100 och 150 timmar för glada gör-det-självare om materialet finns på plats. Det är tre gubbar eller gummor som jobbar på under 2-3 helger och några kvällar. Inget fel med att ta in någon heller om man är ok med vad det kostar. Ta in offert är alltid gratis.
 
Jag tog in en offert för våran uppfart för 2 årsen.
Den gick lös på 220 tusen ca 150kvm.
Då var det grusat och klart (nybygge) skulle jämnas till och sättgruset skulle dit.

Vet inte om det var billigt eller inte tog inte in mer offerter utan det slutade med asfalt 55 tusen sen biten utan för entrén la jag stenen själv.

Men skulle nog säga ungefär samma sak 2000kr kvm och skall det grävas jämnas till osv så hade jag tittat på alternativ, inte så enkelt direkt.
 
S
P PurreP skrev:
Kolla med säljaren av detta hus, han måste ju ha bra känningar hos stenläggare...

[länk]
Sicken kåk...värsta jag sett på länge :crysmile::sick::crysmile::sick::crysmile: var väl min reaktion :rofl:
 
P PurreP skrev:
Kolla med säljaren av detta hus, han måste ju ha bra känningar hos stenläggare...

[länk]
Någon som tröttnade på att klippa gräset? :crysmile:
 
P PurreP skrev:
Kolla med säljaren av detta hus, han måste ju ha bra känningar hos stenläggare...

[länk]
Ja jäklar. Badrummet va dock jäkligt fräscht!!
 
P PurreP skrev:
Kolla med säljaren av detta hus, han måste ju ha bra känningar hos stenläggare...

[länk]
Den var fanimig inte vacker, det enda jag skulle kunna tänka mig var trappen ner från stenläggningen och garderoben i sovrummet som hade passat hos mig.
 
S
G Ganescha skrev:
Ja jäklar. Badrummet va dock jäkligt fräscht!!
Men placeringen av lilla wc som stoppblock mellan kök och v-rum är mystisk...varför? :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.