Testat ett par stycken nu, bla alla-takfirmor.se

Idén verkar bra särskilt när det gäller jobb som är lätta att speca typ lägga om papp på ett garagetak.

Dock verkar inga firmor i min närhet vara uppkopplade mot dessa tjänster eller är ointresserade att lämna offert via dessa kanaler.

Har någon några tankar om detta? Finns det någon tjänst som funkar bättre än andra?

Intresserad att få en ca 3-5 offerter från certifierade takläggningsfirmor på enkelt sätt att väga mot varandra... visst jag kan välja några godtyckliga firmor lokalt och maila men om det funkar med dessa tjänster vore det ju smidigare.

Det är ju en del olika jobb man behöver få gjort och då är det bra om det finns någon offerttjänst som verkligen funkar.
 
Jag ger inte mycket för sådana offerttjänster just av anledningen som du säger att det är så lätt att slänga ut frågor till jättemånga samtidigt.
Om det ska vara intressant för ett företag att lämna en offert ska man tro att det är en hyfsad chans att få jobbet. Man vet att även om alla räknar "rätt" så är det i bästa fall bara en som får jobbet.
Det är stor skillnad mot att köpa en produkt där offertarbetet oftast är i princip noll.
Jag personligen tror att dom som svarar på såna tjänster är antingen desperata efter jobb eller tar en chans och lämnar ett pris i luften och det är ingen av dom man vill anlita.
 
En bekant har egen firma.
Han vill inte vara ansluten på dessa offerttjänster då det ger dåligt rykte.

Mest skojare som hänger där, jag menar dom hänger väll där för att få kunder som annars inte anlitar dom.

Jag har själv en gång lämnat önskan om offert på ett jobb på en sån sitt och det var bara några okända som sökte upp en som formulerade sig dåligt på svenska.
Nej tack
 
  • Gilla
Grävkalle
  • Laddar…
Ok, litet som jag funderade. Då fimpar jag detta och letar upp några vettiga kandidater och begär offert via mail istället.

Tack för svar!
 
Det finns färdiga anbudsformulär!
 
Min erfarenhet är, att de flesta svaren man får är från utländska firmor. Somliga hör av sig, somliga kommer ut. Få besvarar offertförfrågan!!
 
H Harald Blåtumme skrev:
Testat ett par stycken nu, bla alla-takfirmor.se

Idén verkar bra särskilt när det gäller jobb som är lätta att speca typ lägga om papp på ett garagetak.

Dock verkar inga firmor i min närhet vara uppkopplade mot dessa tjänster eller är ointresserade att lämna offert via dessa kanaler.

Har någon några tankar om detta? Finns det någon tjänst som funkar bättre än andra?

Intresserad att få en ca 3-5 offerter från certifierade takläggningsfirmor på enkelt sätt att väga mot varandra... visst jag kan välja några godtyckliga firmor lokalt och maila men om det funkar med dessa tjänster vore det ju smidigare.

Det är ju en del olika jobb man behöver få gjort och då är det bra om det finns någon offerttjänst som verkligen funkar.
Offerta och DoRunner är de största jag känner till, där borde du hitta någon som vill lämna offert, men hantverkaren får betala dyra pengar för att ens titta på din offert så se till att den är proffsigt gjord, på alla nivåer.

Var i landet ska jobbet göras? Tänkte om jag kan tipsa om hantverkare, som är bra.
 
S seniorkonsult skrev:
Det finns färdiga anbudsformulär!
Var finner man sådana?
 
Skatthult Anna Stensson skrev:
Var finner man sådana?
Flera ställen, bla i konsumenverket.Sök även på ”anbudsformulär mall”.
 
  • Gilla
Skatthult
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.