Hej,

Jag behöver en utanpåliggande svart kopplingsdosa, IP44 eller högre.Jag har kollat alla lokala bygghandlar (byggmax, bauhaus..), samt clas ohlsson, jula, biltema etc, men kan inte hitta nån. Kan beställa från eldirekt, men då kostar frakten lika mycket som dosan, vilket jag stör mig på :)

Vet någon om/var det finns en sådan att köra direkt i affär?
 
H
P polarsson skrev:
Hej,

Jag behöver en utanpåliggande svart kopplingsdosa, IP44 eller högre.Jag har kollat alla lokala bygghandlar (byggmax, bauhaus..), samt clas ohlsson, jula, biltema etc, men kan inte hitta nån. Kan beställa från eldirekt, men då kostar frakten lika mycket som dosan, vilket jag stör mig på :)

Vet någon om/var det finns en sådan att köra direkt i affär?

Frakten kanske är billigare än vad bränslet kostar till affären?
 
Har du inte Hornbach i närheten kanske du har en elaffär i närheten.
 
Mikael_L
Hornbach
https://www.hornbach.se/shop/ABB-Kopplingsdosa-AP9M-IP55-svart/6644359/artikel-detaljer.html

Och kniper det så kan jag köpa ut en sån åt dig, blir 35:- inkl moms, och posta.
Så får du swischa det + portot sen.

Men behöver du verkligen inget mer material?
I så fall blir väl frakten från t.ex. elbutik inte så betungande?

Och jag har börjat se på fraktkostnad lite annorlunda med åren. Det är ju bara att inse att den tid det kostar mig, och det bränsle och bilkostnad det blir att dra ner till den lokala byggladan inte heller är så liten. Kort sagt så kostar det aldrig mindre än 50 spänn att åka någonstans för ett inköp. Då räcker det till bara till totalt 15 minuter i bilen och i kassakön.
 
  • Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Det blir väl till att beställa på nätet..

Jag söker också efter installationskabel för utomhusbruk, 3x1.5, svart. Halvstyv så det är lätt att dra rakt men kunna göra en liten sväng. Ska dra på fasaden.

Några rekommendationer?
 
ekk-light som även finns i svart.
 
Redigerat:
Jag skulle hellre valt N1XV. Den är svart, finns i 3G1.5 mm², tål solljus och är hyggligt styv.
 
Ok. Verkar bli till att beställa det med... Ingen lokal Bauhaus jula hornbach eller liknande verkar ha det på löpmeter..
 
Jag har ett flertal gånger spraymålat vita dosor svarta med bra resultat, även satt upp vit kabel och sedan målat svart, funkar utmärkt!
 
Nja. Nu sitter där vit kabel som är målad svart. Ser inte så snyggt ut. Har hellre en snyggt klamrad svart kabel
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Mikael_L
Glöm inte att köpa svarta klammer, annars ser det riktigt pissigt ut.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Glöm inte att köpa svarta klammer, annars ser det riktigt pissigt ut.
Hehe nädä
 
O
P polarsson skrev:
Kan beställa från eldirekt, men då kostar frakten lika mycket som dosan, vilket jag stör mig på
Eldirekt erbjuder ju fri frakt (min order 149kr). Om dosan kostar lika mycket som frakten är det väl bara att slå till.:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.