Hej.

I tvättstugan i källaren har jag en tilluftsventil men ingen frånluft, om jag har förstått det rätt så ska man ha frånluftsventil i våtutrymmen. Min fråga är kan jag bara ändra om tilluftsventilen till frånluft genom att sätta en frånluftsfläkt?
 

Bästa svaret

Går hur bra som helst, ta då en som du kan ställa farten på samt att det finns konstant inställning för utblås 24/7
 
  • Gilla
sebastiannoren
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Går hur bra som helst, ta då en som du kan ställa farten på samt att det finns konstant inställning för utblås 24/7
Vad bra. Tack för hjälpen!
 
Se bara till att du möjliggör att lika mkt luft kommer in en annan väg. Om du håller handen framför dagens tilluft och det är ett svagt eller knappt kännbart tillflöde så är det inga problem. Är det dock klart påtaglig tillströmning så behöver du kanske öppna upp ett hål någon annanstans alternativt ställa upp de ventilerna du redan har.
 
  • Gilla
sebastiannoren
  • Laddar…
V mutalisken skrev:
Se bara till att du möjliggör att lika mkt luft kommer in en annan väg. Om du håller handen framför dagens tilluft och det är ett svagt eller knappt kännbart tillflöde så är det inga problem. Är det dock klart påtaglig tillströmning så behöver du kanske öppna upp ett hål någon annanstans alternativt ställa upp de ventilerna du redan har.
Tack för bra tips :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.