Behöver råd...

Vilken är att föredra mellan Nilfisk MULTI II 30 T INOX VSC EU och Kärcher WD 6 P Premium?

Ska användas för byggstäd och verktygskoppling, (sänksåg, fräs, kap/ger, bordssåg, excenterslip)

 
Har inte provat nilfiskwn men är helt nöjd med Wd6p som man ju brukar kunna köpa till bra pris rätt ofta, använder den till samma som du tänkt dig.
 
  • Gilla
Gri11en
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Har inte provat nilfiskwn men är helt nöjd med Wd6p som man ju brukar kunna köpa till bra pris rätt ofta, använder den till samma som du tänkt dig.
Nackdelen är att slangen är kortare på WD6P antar jag....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Har inte provat nilfiskwn men är helt nöjd med Wd6p som man ju brukar kunna köpa till bra pris rätt ofta, använder den till samma som du tänkt dig.
Kör du med påse i den?
 
Är också nöjd med kärchen
Använder deras tygpåse

Tillägger jag haft den kopplad till olika sågar och väggslip fungerar utmärkt
 
  • Gilla
Gri11en
  • Laddar…
Ja oftast gör jag det, förutom vid våtsug förstås.
 
G Gri11en skrev:
Nackdelen är att slangen är kortare på WD6P antar jag....
Ja om man ska anmärka på något så är slangen lite kort - det finns förlängningar att köpa (bra pris via idealo.de)
 
Jag velade också mellan dom två. Blev till slut https://www.bauhaus.se/grovdammsugare-nilfisk-multi-ii-30-t

Samma som inox bara det att behållaren är i plast. Säljaren på bauhaus (väldigt ärlig och kunnig gubbe) menade att inox modellen med aluminium behållare är mycket känsligare för att ramla. Enligt honom har de fått in flera kunder som velat lämna tillbaka just den modellen pga ”locket” inte passar längre efter den ramlat. Garantin täcker inte det. Bara en tanke.

Jag är förövrigt väldigt nöjd med min. Plus att den var billigare.
 
Jag blir inte klokare tyvärr...
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ja om man ska anmärka på något så är slangen lite kort - det finns förlängningar att köpa (bra pris via idealo.de)
Länk?
 
T TheGame skrev:
Är också nöjd med kärchen
Använder deras tygpåse

Tillägger jag haft den kopplad till olika sågar och väggslip fungerar utmärkt
Tygpåsen hittar man var?
 
G Gri11en skrev:
Länk?
Hittade :)
 
T TheGame skrev:
Brukar köpa på Jula

[länk]

Filterpåse kanske det hette ;)
Finns det inga påsar som man kan tömma / återanvända?
 
MultiMan
M martinradbo skrev:
Finns det inga påsar som man kan tömma / återanvända?
Alla påsar går att återanvända om man vill. Bara att klippa upp, tömma ut och återförsluta med klämma.

Finns en del sparsamma personer som gör det med vanliga dammsugarpåsar, t o m pappersvarianterna.

Mina Nilfisk-påsar är i fleece om jag minns rätt, så den typen av påse bör hålla extra bra för övningar i fiskal återhållsamhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.