Är det någon här som har sin (inbyggda) duschblandare utanför duschdörren? För takduschen tycker jag det känns klockrent då man lätt kan sätta på duschen utan att riskera att bli blöt men för handduschen är jag lite mer tveksam.

Fördelen med detta skulle också kunna vara att vi kan använda samma (3-vägs) blandare även för badkaret utanför. Handduschen hänger då precis till höger innanför glasdörren.
Illustration av en dusch med blandare utanför duschdörren och en takdusch monterad ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle störa mig mycket på en sådan lösning. Vill du inte kunna justera temperatur och vattenmängd medan du duschar? Vill du inte kunna stänga av vattnet medan du tvålar in dig?

Att dela blandare med badkaret kanske funkar men om du har familj så kan det vara bra om det går att duscha i både badkaret och duschhörnan samtidigt. Kräver i så fall separata blandare.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac och 2 till
  • Laddar…
Precis som @peroande skulle jag nog störa mig grymt på det där.
*Men* om du har någon möjlighet att fixa "dubbelkommando" på det så är det nog kanon!

Jag hade tidigare en ångdusch som styrde av/på och val av munstycke elektroniskt (men inte temperatur på vattnet) och den hade två paneler, en utanför duschen och en i. Det var attans smidigt att precis som du säger att köra igång och få rätt temperatur utan att stå i duschen och så. Men, skulle jag välja mellan det och att ha kontroll på temperaturen inne i duschen skulle jag välja det senare.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac och 1 till
  • Laddar…
Om man har klåfingriga barn etc så kan dom tex ändra temperaturen medan man duschar och reglagen sitter utanför.
 
  • Haha
Peter321 och 1 till
  • Laddar…
Tack för input alla, ni har fått mig att tänka om. (y):) Kommer sikta på att ha två blandare istället av de nämnda anledningarna, kanske framför allt (för mig) att jag vill kunna finjustera temperaturen medan jag duschar och att jag då nog behöver ha kroppen under vattnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.