Hej.

Någon som har erfarenhet av Arlo PRO 2?
Fins det andra bra alternativ?

Eller ska man satsa på ett larm med abonnemang och isf vilket?
 
Ingen?
 
F
Det är långt ifrån ett larm.
Snarare ett enklare system för att övervaka rörelser, helt olika funktioner.

Men jag tycker nog att larm och videoövervakning går bra ihop för att öka säkerheten generellt.
 
Läst men inte blivit klokare.

En fundering är om det är värt att betala för en väktare som åker på larm. Inte så att de stoppar tjuven direkt
 
Jag har både Verisure (inomhus) och Arlo (utomhus). Det är väl egentligen inte värt pengarna att ha ett färdigt hemlarmsystem, men det är samtidigt väldigt smidigt och bra. Skönt med integreringen till Yale Doorman som vi har på ytterdörren också.

Mitt svar gör dig säkert inte klokare, tyvärr.
 
Jag använder mig av Arlo Pro då den nya modellen fått sämre betyg än den tidigare, mycket beroende på månadskostnad och batteritid.
Jag ser det som en enkel övervakning av mitt hem där jag kan få notiser om någon är vid dörren om jag inte är hemma, får då en notis om detta och det spelas in och läggs i molnet. Skulle jag då se att personen försöker bryta sig in eller ser suspekt ut så kan jag ringa polisen.
Jag använder också nexa dörrbrytare så skulle någon öppna en dörr hos mig och den är öppen mer än en minut så får jag också larm om detta. Tyvärr går inte dessa system att koppla ihop.

Men för mig är det ett billigt larm och lite säkerhet utan att betala en månadskostnad.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Tack för alla svar.

Intressant att den tidigare versionen är bättre.
 
  • Gilla
mali73
  • Laddar…
A A.G skrev:
Hej.

Någon som har erfarenhet av Arlo PRO 2?
Fins det andra bra alternativ?

Eller ska man satsa på ett larm med abonnemang och isf vilket?
Har bara gamla batteridrivna arlo. När jag "stänger av" någon kamera, då filmar den vidare ändå, men det går bara att se i bakrunden att den ALLTID är på. Ända sättet att verkligen stänga av, är att ta ur batterierna. Är alla kameror avstängda enligt instruktionen, då måste de ominstalleras för att starta igen. Haft dessa problem i två år utan lösning. Bilden har svårt att se nummerskylten på besökare som kommer hit av någon anledning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.