Hej.
Jag håller på att renovera mitt kök på landet och vill fälla in en ipad i väggen. Problemet är att jag inte hittar en bra lösning till strömförsörjningen så att ipad kan laddas(konstant)Jag vill inte ha synliga kablar utan fälla in allt i väggen. Jag har köpt en iport control mount men förstår inte hur jag ska få fram ström till den bakom väggen, se bifogad bild. Finns det någon kunnig på detta?
Med vänlig hälsning,
Micke
 
  • Circuit board with connectors and wire, possibly for an iPad mounting solution with no visible cables.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Tänk på att märket du nämner brukar byta kontakter när nya modeller kommer ut på marknaden. Så om max 5 år när du behöver en ny skärm så kommer inte din inbyggnad att fungera och bara lämna sin ej fungerande konstruktion kvar på väggen. Så lägg inte ner för mycket tid på kortsiktiga lösningar.
 
Dra ett avloppsrör diam 50 till närmsta garderob eller vind där du kan sätta ett vägguttag för att där sätta i laddkabeln.
 
Den där skall väl ha ca 15 V, så du kan lägga ledningen löst i väggen, fräsa in den, etc. Hur beror helt på väggkonstruktion.
 
Skulle köpa något i stil med:
1342506.jpg
som fälls in i väggen (limma ryggen mot annan skiva och sedan mjukfog runt. Då kan du ta ut ipad om det behövs eftersom mjukfogen är lite flexibel.
Sedan ha ett 20mm rör som mynnar i väggen bakom ytskiktet precis vid laddningshålet.
Andra änden skulle jag som ovanstående nämnt ha i en garderob eller skåp med vägguttag där vanliug laddare satt.
Köp sedan laddningssladd i den längd du behöver (jag har sett 3m långa iaf).
 
Vinklad kontakt?
 
Det finns färdiga inbyggnadsramar för iPad. Hade kört på en sån
 
OP har redan en utmärkt inbyggnadsram. Och den modellen är inte begränsad till maxlängden på lightning cable (ca 3 m) då den går på 15 V. Frågan handlar om hur han skall dra ledning till den, och det är omöjligt att svara på utan bilder och mer info.
 
Hur blev resultatet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.