Det mesta av sajten visas i kursiv stil just nu. Är det bara jag? (Har provat Chrome - inloggad och Edge - icke inloggad.)
 
För mig ser det ut som vanligt.


Skärmdump av ett foruminlägg på Byggahus.se där en användare rapporterar problem med kursiv text på webbsajten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser rätt ut på mobilen men inte på laptopen (med mobilt bredband). Hmm...
Skärmdump från ett byggforum visar ett användarinlägg och navigationsmenyn på webbsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bara på Byggahus eller även på andra sajter?
 
Bara på Byggahus.
 
En preliminär gissning är att det är nått knas med min upplaga av Roboto, för tar jag bort den ur font-family via chromes inspektionsverktyg blir det rätt. Men cachen har jag tömt grundligt flera gånger och som sagt syns det med Edge också som jag nästan aldrig använder
 
Jag trodde inte Roboto används i desktop (trodde Arial visas istället) på PC utan bara i Android. Men jag kan ha fel. Använder själv iPhone och Mac och där syns SF (San Fransisco).

Vad använder du för operativsystem på din laptop?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vad använder du för operativsystem på din laptop?
Windows 10. Jag tittade lite närmare på detta häromdagen och såg att på laptopen (där detta händer) fattades ett antal Roboto-fonter, däribland den reguljära icke-kursiva varianten. Så Chrome valde väl så gott den kunde och tog den kursiva istället. Jag får installera om den fonten manuellt vid tillfälle. Varför det har blivit så här har jag ingen aning om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.