Hej
Har tänkt anlägga en ny infart/väg in på min tomt
Vet någon e bra markentreprenör ?
Tomten är på Muskö i Haninge kommun utan för Stockholm
 
Tänk på att kolla med trafikhandläggarna på din kommun om att anlägga ny infart.
 
B JJByggkonsult skrev:
Tänk på att kolla med trafikhandläggarna på din kommun om att anlägga ny infart.
Har lyssnat med Haninge komun och vår tomtförening och inte stött på något hinder
Nu är jag ute efter en bra markentreprenör som kan göra jobbet
 
  • Gilla
Bygglovsproffessorn
  • Laddar…
Vem som helst som har en grävare och jobbar i en sån kan göra en väg
 
Visst det fattar jag, min fråga var mer om någon har erfarenhet av en som både är bra och har rätt pris
För till saken hör är att vägen ska in på tomten typ 20 meter och där sen måste den höjas ca 2 meter
för det ska upp för ett berg med en höjd av kanske 8 meter
Sen ytterliga inåt ca 10-12 meter där det ska avslutas med en vändplan
så det är inte bara en infart som ska göras
 
Det är trafikverket du ska prata med, inte din kommun. Trafikverket kommer komma ut och inspektera både innan och efter det är utfört.
 
X xLnT skrev:
Det är trafikverket du ska prata med, inte din kommun. Trafikverket kommer komma ut och inspektera både innan och efter det är utfört.
Om kommunen gett ok lär det inte vara Trafikverkets väg och därmed inte deras bord. Lätt att kolla vem som sköter vägen på https://nvdb2012.trafikverket.se/
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Det är trafikverket du ska prata med, inte din kommun. Trafikverket kommer komma ut och inspektera både innan och efter det är utfört.
X xLnT skrev:
Det är trafikverket du ska prata med, inte din kommun. Trafikverket kommer komma ut och inspektera både innan och efter det är utfört.
Detta är i ett sommarstugområde det går lite småvägar i områden och där jag har en infart på min tomt och nu har jag tänkt anlägga en ny infart som blir lite längre och upp för berget
Området med vägar tillhör tomtföreningen och är utanför stadsplanerat område
Och då har väl inte trafikverket något med saken att göra, eller

J jonaserik skrev:
Vem som helst som har en grävare och jobbar i en sån kan göra en väg
 
När man bara skrivar väg så är det og lätt att det tolkas allmän väg. Dessa trodde jag Trafikverkat ansvarade för, därav mitt svar.
 
Ok kanske inte utryckte mig ordentligt
Men frågan kvarstår, jag söker en bra och prisvärd markentreprenör
som kan ge mig ett pris på att anlägga min infart/väg ??
Har någon en att rekommendera ?
 
Det finns ju även kommunala vägar som kommunen bestämmer över, enskillda vägar, samfällda vägar......
Trafikverket brukar ha högst krav......
Här är det till och med byggförbud närmare än 30 meter från vägen och snudd på omöjligt att få till nya infarter.....
 
Så kan det vara, men inte i mitt fall
 
Hur kan ni inte förstå att TS efterfrågar en entreprenör för att bygga en längre uppfart?
 
  • Gilla
  • Haha
globaljuggler och 3 till
  • Laddar…
Hel rätt, jag efterlyser en bra entreprenör för mitt infart/väg projekt
 
Det finns många lokala företag på Muskö, någon av dom vet säkert vad som finns att leja
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.