Jag har problem med att en läckande väggbricka.
Jag har använt Vatettes väggenomföringssystem med bockfixturer, väggbricka och badrumsfördelare.
Nu när det är ihopkopplat så läcker det lite vid den ena muttern på väggbrickan. Jag har självklart följt monteringsanvisningarna till punkt och pricka.

Vad ska man göra åt en sådan här sak?
 
Krilleman
Oj suspekt! :thinking:

Demontera enligt anvisningen och kontrollera om du ser några sprickor/repor eller smuts.

Är allt helt och rent så återmontera med smörj kontaktytorna lite med locherpasta.
 
Tack för tipset.
Jag har varit indragen i ett staketbygge de senaste dagarna så jag har inte hunnit titta på kopplingen alls. Men jag ska testa med locher imorgon och se hur det går.

Jag kan nämna att jag kontaktade Vatettes kundtjänst i början av veckan och de trodde att det berodde på ett tillverkningsfel. De skulle eventuellt skicka nya delar till mig för att kunna byta men jag har inte hört av dem sedan dess.
 
En liten uppdstering: Nu är kopplingen äntligen tät!
De vattendroppar som kom fram tidigare kom i anslutning till det nedre röret så kag bytte ut just den kopplingen. Det nedre röret är matningen från källaren och där finns det gott om överlängd så det gick lätt att dra ut röret ur väggen, kapa det och montera en ny koppling. Jag hade nämligen en extra väggbricka som jag villigt offrade för att få ordning på der här.
 
  • Två rörkopplingar på en vägg med en nyinstallerad väggbricka och tätade rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
(y)
 
Janus82 Janus82 skrev:
Tack för tipset.
Jag har varit indragen i ett staketbygge de senaste dagarna så jag har inte hunnit titta på kopplingen alls. Men jag ska testa med locher imorgon och se hur det går.

Jag kan nämna att jag kontaktade Vatettes kundtjänst i början av veckan och de trodde att det berodde på ett tillverkningsfel. De skulle eventuellt skicka nya delar till mig för att kunna byta men jag har inte hört av dem sedan dess.
Fick du någonsin någon ny del från Vatette? Har exakt samma problem även om jag har en annan modell av väggbricka. Har redan dragit fram lite pex bytt klämhylsa en gång men det fortsätter att läcka lite och nu börjar det bli lite stressande då jag inte har så mycket mer slang att dra fram.
 
Vatette kontaktade mig för att skicka ut en reparatör och kolla på skadan. Dock så var allting tätt vid det laget så jag såg inget behov av det. Jag borde kanske ha propsat på för att få en ny klämring så att den andra väggbrickan var komplett men den brickan var ändå ett dubbelköp som jag aldrig kommer behöva använda så det kändes inte så nödvändigt.

Kontakta Vatettes kundservice så hjälper de dig säkert utan större problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.