Svar: 3) 9 färger

I tre år har mitt trappbygge stått stilla, saknar pengar och motivation, två viktiga bitar. Befintligt tak är ett hemmabygge från tidigare ägare, med bågnande skivor. Trappan en ”tillfällig” i trä. Detta tak skulle göra sig otroligt fint med den nya, gjutna trappan med smidesräcke som nu iaf är på gång!
 
Modern skärmtak av genomskinligt material monterat ovanför en vit ytterdörr på ett hus med vit panel.
Svaret är att skärmtaken finns i 9st olika färger.

Motivering till varför jag ska vinna skärmtaket:

Vi har entrédörren mot norrsidan och vi vill gärna kunna skydda våran ytterdörr mot snö och regn på ett bättre sätt än vad den skyddas nu. Den har ett betydligt enklare skydd nu från Byggmax som knappt täcker dörren :rolleyes:
 
Hipped finns i 9 färger.

Har bråkat länge med ett plasttak som blåst ner x antal gånger, detta har nu åkt dit det hör hemma, på tippen. Väldigt fint tak detta som skulle passa perfekt vid huvudentrén så min dörr slipper svälla vid växlande väder.

Hoppas på tur :) //Rasmus
 
Svar:
9st olika färger!

Motivering:
Ovanför våran entré har vi ett gammalt genomskinligt plasttak (välvd plexiskiva) som börjar bli dåligt, går inte få rent. Det vi köpte i samband med putsningen utav vårat hus, och vi har valsat grått plåttak på övriga huset, så de hade suttit som pricken över i:et att vinna detta!
 
Såvitt jag kan tolka det så är det 6 färger (eller 4, om silver/zink/grå räknas som varianter på samma färg) med 9 valbara varianter av dessa färger.
Flyttade in i ett nybyggt radhus 2017 där byggherren inte kunnat hitta "rätt" entretak och av designskäl helt sonika valde bort det, så det skulle bli ett väldigt praktiskt komplement för oss och bra skyltfönster i området.
Mvh Martin
 
Svar: 9 färger

För fem år sedan plockade jag ned vårt skärmtak av plast med motiveringen till min fru att tyngden från snö på vintern kommer göra att det rasar och ta med sig delar av fasaden i fallet. Under nu fem år har både jag och min fru fått ångra tilltaget varje gång det regnar eller snöar och grannarnas skärmtak minsann sitter där det sitter och skyddar både dem och dörren från regn och slask. Jag har inte lyckats komma på något snyggt att bygga då alla ideér jag haft skulle se konstigt ut mot vinkeln på hus och carport och det tar av prestige emot att köpa ett nytt (och ganska fult) skärmtak av plast. Det enda som skulle passa in stilmässigt vore ett designat entrétak av plåt och det vore så snyggt att lysa upp entrén med de infällda spotlightsen.
 
Det finns 9 färger att välja emellan.

Motivering: Det här entrétaket skulle lyfta hela mitt hus! Det är både snyggt och funktionellt.
Det nuvarande entrétaket är både fult och ofunktionellt. Någon slängde upp en skiva med lite takpapp ovanpå.. Men det värsta är att det inte täcker hela trappen.Så varje vinter och vår droppar det vatten från taket på första trappsteget och stentrappen får ett fint islager så det är bara en tidsfråga tills det blir en olycka.

Sen så går min entré ut och bredden är 2,1 meter så taket skulle passa perfekt! :)
 
9 st färger.

Snyggt entrétak som skulle förgylla vårt hus och göra det snyggare än grannarnas :)
 
9 st. fina färger!

Vårt befintliga entrétak är gammalt och passar inte i stilen på den nya dörren men det är inte just högst uppe på prioritetslistan. Att vinna det snygga entrétak skulle direkt sätta det högst på listan :)
 
Svar 9 färger

Sen vi bytt ytterdörr mot fasaden till en ny och härligt designad dörr så passar verkligen inte vårt gamla tak till den. Ett tak från designtak skulle verkligen vara pricken över I:et!
 
Svar 9 olika färger.

På ena sidan huset har jag valmat plåttak, men på huvudentren så är det ett plant tak, som oxå är för litet, så mycket snö,regn samlas på trappen. Vilket alls inte är kul. Det skulle bli jättefint med ett nytt läckert valmat skärmtak.
 
3. Taket finns i 9 olika färger

Snacka om att slå klackarna i taket! Både designen och storleken på det tak som lottas ut hade passat oss och vårt hus perfekt! Entrétak har prioriterats lågt sedan inflytt 2009, vilket till stor del berott på oförmåga att hitta ett snyggt och passande tak! Men som ett brev på posten dyker denna tävling upp lagom till husets 10-års jubileum:)
En bättre 10-års gåva än ett vackert entrétak kan väl huset knappast önska?!
 
Svar 9 färger

Mitt gamla entretak är i dåligt skick och metallstagen som sitter mot mexiteglet rostar och färgar av sig så det skulle sitta fint med ett nytt tak Hipped från Designtak.
 
Den finns i 9 färger!

Ett stilrent tak är det som saknas över vår entré!
 
Svar: 9 färger
Min dotter äger ensam ett hus. Med många barn och mycket att fixa på huset, krävs det ständiga prioteringar. Det har ett flertal gånger blivit översvämning i källaren då det saknas skärmtak över källartrappan.
Detta vackra skärmtak hade inte bara förgyllt huset utan även fyllt ett ändamål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.