Hej på er
Vi har bestämt oss för Villa Varm, modell Strömnäs. De skulle ha drygt 870.000kr för ett stomrest.

Vi skall också bygga i Umeå, vart skall ni bygga Jessica.
 
Har ni fått en utförligare kalkyl på vad det skulle kosta med el och vvs också?
Eftersom de kör med golvvärme ovanpå sulan så kan jag tänka mig att det blir lite dyrare än när den är ingjuten?

Vilken modell av värmepump kommer ni att köra?
 
jonas_linda skrev:
Vi skall också bygga i Umeå, vart skall ni bygga Jessica.
Jaa du, vart ska vi bygga? Det var en bra fråga faktiskt. Vi är fortfarande på jakt efter tomt. Hittar vi bara en tomt så tror jag att resten går ganska snabbt. Vi har tittat i över ett år nu på olika bolag och vi vet väl vad vi vill ha och vilka bolag som inte uppfyller kriterierna.

Men det är tomten som strular som sagt. Ni då? Vart ska ni bygga?
 
Vi ska bygga i Stöcke, kanon läge nära skola, och affär.
Det är inte omöjligt att det finns tomter kvar där, det var nämligen 12 stycken från början.
 
jonas_linda skrev:
Vi ska bygga i Stöcke, kanon läge nära skola, och affär.
Det är inte omöjligt att det finns tomter kvar där, det var nämligen 12 stycken från början.
Är det efter skolan på vänster sida, ner mot åkern till? Vi har då varit och tittat på de tomterna men vi tycker att det blir för mycket av ett kvarter. Vi vill helst ha två grannar, en några hundra meter åt höger om en och en några hundra meter åt vänster om en ;D Lite lantkänsla vill vi ha. Har du några tips om tomter så bring 'em on

Exakt vad är det som ingår i huspriset ni fick? Av de där 870'000, hur mycket för själva stomresningen?
 
Ja det är det området vi ska bygga i. Jag vet tyvärr inga andra tomter.

Jag vet inte vad priset för bara huset, vi frågade direkt på stomrest. Då ingår inte plattan, men vitvaror till ett värde av 19500 :-, ballingslövkök för 39500:-. De reser alla bärande väggar och gör färdigt taket, så när som på takteglet, men det är inräknat i priset. Golvisolerplattor som är förfrästa för golvvärme ingår också. De har med en värmeväxlare i priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.