Tänkte se om någon vet vad det är för träd/buske?
Mvh. Närbild av gröna blad och omogna bär på en buske för identifiering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det får bli en gissning för det är nästan omöjligt från en så liten bild att exakt säga vad det är. Men utifrån bärens växtsätt så gissar jag på en apel, vilken sort går inte att säga.
 
  • Gilla
Frajjanspappa
  • Laddar…
Apel är ett större släkte där tex äpplen ingår. Det ser inte alls orimligt ut att den till hör det släktet. Men det är tämligen brett. Äpple är det i alla fall inte.
 
  • Gilla
Frajjanspappa
  • Laddar…
Okej! Tack för svar.
Jag ska ta ett nytt kort så får vi se om det blir lättare.
 
Lägger upp en annan bild.
Hoppas det blir lättare.
Mvh
 
  • Lummig grön buskvegetation med blandade lövträd, synlig gräsmatta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Med stor sannolikhet en bukettapel, Malus toringo var. sargentii. Men det finns en madssa hybrider också.
 
  • Gilla
Frajjanspappa
  • Laddar…
Tack för svar!
Jag googlade bukettapel och det ser ut att stämma. Men alla bilder visar röda bär och bilder på när den blommar. Min har inte blommat i år
 
Det finns en gratisapp (10 st)
PLANTSNAP Att hämta rekommenderas.
 
  • Gilla
Frajjanspappa
  • Laddar…
Claes Sörmland
F Frajjanspappa skrev:
Tack för svar!
Jag googlade bukettapel och det ser ut att stämma. Men alla bilder visar röda bär och bilder på när den blommar. Min har inte blommat i år
Jodå, för att få de små bären måste den ha blommat i våras. Bären blir röda i höst och trastarna tar dem så fort de är mogna.
 
  • Gilla
Frajjanspappa
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Det finns en gratisapp (10 st)
PLANTSNAP Att hämta rekommenderas.
Ska kolla upp det. Tack
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jodå, för att få de små bären måste den ha blommat i våras. Bären blir röda i höst och trastarna tar dem så fort de är mogna.
Tack för infon. Haft dålig koll tydligen, haha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.