Den klarade ju detta första året..?
 
grymmeoffe grymmeoffe skrev:
Och precis som jag kommenterade i en annan tråd där du postade denna bilden så är det i största sannolikhet fel på dragningen av tråden där man precis jämte har en buske. När klipparen vänder för busken så svänger den och vänder utanför tråden. Vissa robotgräsklippare kräver större förståelse hur maskinen fungerar hur saker påverkar i detta fallet fel på installationen eller i värsta fall något som gått sönder som inte åtgärdats och där man hellre väljer att klaga på maskinens kompetens osv
Delvis ÄR det väl en sämre klippare om den inte klarar av att kabeln läggs lika enkelt som övriga klippare? Även om man självklart ska följa manualen.
Sen tycker jag inte att det ser speciellt avancerat
ut på bilden, men det är kanske svårt att säga något specifikt utan att ha fler detaljer.
 
G golfgreen skrev:
Delvis ÄR det väl en sämre klippare om den inte klarar av att kabeln läggs lika enkelt som övriga klippare? Även om man självklart ska följa manualen.
Sen tycker jag inte att det ser speciellt avancerat
ut på bilden, men det är kanske svårt att säga något specifikt utan att ha fler detaljer.
Behöver inte vara sämre bara olika sätt att installera
 
En trädgård ska inte anpassas för roboten, tvärtom..
 
R Rolle85 skrev:
En trädgård ska inte anpassas för roboten, tvärtom..
Nej man anpassar installationen efter maskinen så får man den att funka i trädgården
R Rolle85 skrev:
Den klarade ju detta första året..?
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Ok, det förklarar varför min granne på landet lagt ut plankor omkring på tomten så att hans Worx ska fixa den..ser dock förjävligt ut..
 
grymmeoffe grymmeoffe skrev:
Behöver inte vara sämre bara olika sätt att installera
Skulle nog hävda att Worx är sämre.
Nu har jag bara erfarenhet av Worx och Husqvarna men jag hävdar bestämt att Worx är sämre på precis allt.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
M MatCan skrev:
Skulle nog hävda att Worx är sämre.
Nu har jag bara erfarenhet av Worx och Husqvarna men jag hävdar bestämt att Worx är sämre på precis allt.
Kräver helt klart andra förutsättningar men till ett helt annat pris. Hq är bra men erfarenheter från worx L den första som kom. Rätt förutsättningar så har den gått kanon med knappt några stopp under 6år.
 
grymmeoffe grymmeoffe skrev:
Kräver helt klart andra förutsättningar men till ett helt annat pris. Hq är bra men erfarenheter från worx L den första som kom. Rätt förutsättningar så har den gått kanon med knappt några stopp under 6år.
Jag hade en Worx innan jag bytte till HQ och min gick knappt utan stopp.
Den fastnade, grävde ner sig och tömde batteriet hela tiden.
Man kan välja att se det som att man behöver ge den rätt förutsättningar. Det är dock väldigt svårt när förutsättningarna ändras hela tiden, vilket jag upplevde att de gjorde.
Hq’n använder samma gränskabel och har inte fastnat en enda gång på hela sommaren, worxen fastnade ett par gånger om dagen.
Självklart är det olika prisgrupper men det ändrar ju inte det faktum att Worx är en sämre klippare som behöver få allt mer tillrättalagt för att den ska funka.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Usch, tanken på att ni förslavar er för en robot ger mig rysningar...
 
Surt sa räven.
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
grymmeoffe grymmeoffe skrev:
Kräver helt klart andra förutsättningar men till ett helt annat pris. Hq är bra men erfarenheter från worx L den första som kom. Rätt förutsättningar så har den gått kanon med knappt några stopp under 6år.
Ett helt annat pris är det ju i många fall inte, om man väljer en Gardena eller en McCulloch. Men visst, har man över 1600 m2 så måste man upp på en Husqvarna så då blir det kanske lite dyrare. Man får ju dock väga in varför man köpte en robotgräsklippare. Vad det för att man gillar prylen i sig och tycker om att pilla på den så visst, då kan man ta vad som helst. Men var det för att man skulle slippa behöva tänka på det så kan det vara värt några extra kronor för att få en (mer) problemfri klippare.
 
R Rolle85 skrev:
Usch, tanken på att ni förslavar er för en robot ger mig rysningar...
Ja de är hemskt. Får lägga hutlösa 5 minuter per 6-7 vecka för att kolla till knivarna och byta. Knappt så jag får in de i kalendern. Har planerat för ett knivbyte på onsdag efter middagen på kvällen innan löpningen. Sen får jag planera in en söndag innan vintern för att putsa till den inför dvalan.

Jag känner mig stressad och vet inte vart jag ska ta vägen. Får nog ringa psyk och prata ut..
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Haha ja de låter inte så jobbigt, däremot min granne får säga till sin Worx att gå ut o klippa, sen får han bära tillbaka den till laddstationen och emellanåt varvar han detta med att gå runt med sin klippo.
 
  • Gilla
john68 och 1 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Haha ja de låter inte så jobbigt, däremot min granne får säga till sin Worx att gå ut o klippa, sen får han bära tillbaka den till laddstationen och emellanåt varvar han detta med att gå runt med sin klippo.
Haha jag har hört fler som har det problemet med worx. En jag känner har haft sin worx i 3 år. Första var typ inkörningsår, andra året fick de bära hem den och nu tredje har den inte velat alls, troligt sensorfel eller vad de sade.

Jag har faktiskt hjälpt min Hq en gång, men det var ju mitt fel då han kunde köra över sin ramp då jag glömde lägga dit en sten =)
Jag har däremot sparat 3 timmar i veckan sedan april.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.