Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
[bild]


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: [länk]

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
9 färger!
 
D09
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
[bild]


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: [länk]

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 3, dvs 9 färger

Lite lurig då hemsidan på ett ställe säger 6 färger men kollar man valbara färger så blir det 9st

Min motivering är att mitt befintliga entrétak har droppat igenom sen senaste stormen och jag börjar bli sugen på att ersätta med ett droppfritt :)

Hade varit coolt med ett tak som har belysning :)
 
  • Äldre entrétak i metall monterat ovanför en husdörr, tecken på väderpåverkan syns på tak och fasad.
1. Det finns 9 olika färger att välja på.
2. Ofta när jag kommer hem brukar jag efter nycklarna i väskan få fumla..
Det tar tid och lyssnar man noga kan man höra mig några väl valda ord mumla..
Orsaken till det är att det ibland kan kännas både obehagligt och läskigt på alla sätt och vis..
Att stå där, speciellt när regndroppar eller smältande snö letar sig innanför kragen, droppar kalla som is..
Då skulle ett entrétak vara bra att ha, ett som är både snyggt och som skyddar när vädret är vått..
Tänk vad lycklig jag skulle bli om jag fick veta att just jag detta tak fått..
Då skulle jag se till att det genast kom på plats på mitt längtande hus..
Och jag skulle varm och torr kunna stå där och stråla i miljövänligt spotlighstljus..
 
Svar 3; 9 färger
Skulle passa alldeles utmärkt på vårt snart 100-åriga hus... ;)
 
Det finns i 6 färger,

Och vi har letat länge efter ett passade skärmtak till vår villa. Stil och färg på detta ursnygga tak hade passat perfekt. Belysning blir pricken över i, då vi har en mörk och enslig entré idag.
 
Svaret på frågan är 9 färger.

Motiveringen från våran sida är att vi är under köp av modulhus och hade varit fantastiskt roligt att utsmycka våran entré ingång med denna vinst helt enkelt. Grädden på moset hade det varit för oss :)
 
Svar: 9 st.

Har tänkt bygga någon form av skärmtak till vår huvudentré men det är svårt att gå något tillräckligt lätt för att fästa ordentligt i lättbetongen. Detta skärmtak verkar tillräckligt lätt för att kunna fungera!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
[bild]


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: [länk]

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
9 fina färger finns den i.

Jag och min fru skulle älska ett sådant skärmtak. Vi har precis renoverat vår yttertrappa, ett nytt skärmtak hade suttit som pricken över i.
 
Rätt svar: Alt.3 = 9 Färger

Lite komiskt men satt imorse och tittade på ett skärmtak till vårt hus! Vi håller på att göra om vår hus som är från 70-talet till ett mer modernt hus. Vi håller nu på med att måla om det och är ungefär halvvägs (3 veckors semester blev 3 veckors målning... =( ). Huset målas om från brun/svart-färg på träpanelen och med vitt målat tegel till frächt enhetligt vitt på hela huset (efter 5:e försöket hittade vi rätt vit=Villavit!!!). Vi kommer även byta plåtdelar såsom hängrännor, fönsterbleck mm till zink/alu-färg. Och vad hade då inte passat bättre än att få ett nytt modernt skärmtak över entrén som matchar övriga plåtdetaljer!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
[bild]


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: [länk]

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.



Taket finns i 9 färger.
Det är jättesnyggt och precis vad jag behöver som skydd mot regn och snö inför höst/vinter. Har letat efter passande tak efter byte av ytterdörr samt fönster nu i sommar. Helt perfekt.
 
Det finns i 9 färger.

Till våren ska vi bygga ut, bygglovet är klart men finansieringen är det inte. För att hålla kostnaden nere måste jag göra allt jag kan själv. Fönster är köpta begagnade i bra skick, ytterdörr fick vi till när vi bytte fönster på resten av huset. Skärmtak till ytterdörren måste vi ha och detta hade varit fantastiskt att vinna och slippa den utgiften.
 
Taket finns i 9 färger och vad glada vi skulle bli om vi vann!

Den stora hagelskuren i Lidköping tog knäcken på uteplatsen, växthuset och vårt entretak nu under sommaren. Det fina entrétaket skulle lyfta hela intrycket av entén. Som nyinflyttade i ett hus med stora behov av renovering så tänkte jag att det befintliga taket får duga, det är ju i alla fall ett tak, hur fult det än må vara av gammal korrigerad plast. Men icke, golfbollsstora hagel dagen efter att jag tänkt tanken. Så typiskt! Med ett nytt kök på halsen och renovering av ett helt hus på våra axlar kändes detta som ett ok på våra axlar.

Håller verkligen tummarna för vinst av detta snygga och tidlösa tak!
 
Svar: "2" (6 färger 9 varianter.)

Skärmtaket skulle görs ett lyft för hela entrén då dörren är utbytt men gamla skärmtaket är nedblåst. Vill ha områdets finaste entré.
 
Svar: 9 St olika färger kan man få på entre taket,

På tok för många gånger har man stått fipplande i ösregn med att försöka låsa upp dörren samtidigt som man har ett barn hängande i benet och en matkasse i den andra, egentligen helt oförklarligt att vi inte skaffat ett entre tak tidigare. Så det hade verkligen kommit till väl användning.
 
Hejsan!
Mitt svar är nio (9) färger.

Jag skulle behöva ett tak, då min entrédörr ofta är utsatt för regn och blåst.
Så ett sådan tak hade varit perfekt för mitt hus och dörr, ja och för gästerna som kommer, så dom slipper stå i regnet och vänta att jag ska öppna dörren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.