Hej. Är det någon som har ett bra svar varför vatten avstängningsventilen sitter så högt upp?
Blir så trött pga att 1. den syns och 2. vi vill ha skötbädden där och även skjuta in den hela vägen in till kaklet men då blir rören ivägen. Och skulle vi lägga nånting under så vi får in skötbädden helt mot väggen så tycker tjejen att det blir för högt att byta blöja där.
Vi har en fullhög tvättmaskin.
 
  • Vattenavstängningsventil placerad högt på kakelvägg ovanför en tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenavstängningsventil placerad högt upp ovanför en tvättmaskin i ett kaklat utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är för att du enkelt skall nå utifall det blir läckage. Den får nog inte sitta gömd och den får inte plats på sidan.
 
Den sitter väl på den höjden för att va åtkomlig?
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Dra ut maskinen och korta av röret..alt sätt en slang som dyker upp på sidan, så man kan trycka in maskinen.
 
Krilleman
Jag håller med, den sitter där för att den ska vara lättåtkomlig!
 
Går det inte att göra ngt som blir i vinkel, alltså "noll längst ut och som täcker kran osv längst in så du kan skjuta skötbädden över kranen.
 
Rörmokaren satte den där så han ska slippa böja sig när han kommer tillbaka och ska stänga av vattnet om 8 år när tvättmaskinen ska bytas. :crysmile:

Under tiden får du leva med att se åbäket. ;)
 
Den sitter där för att vara lätt åtkomlig. Meningen är att man ska stänga vattnet när inte maskinen används.
Egentligen tycker jag att man ska sätta en riktig tappkran, men det hade tagit ytterligare lite mer plats.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
S
L lordi skrev:
Den sitter där för att vara lätt åtkomlig. Meningen är att man ska stänga vattnet när inte maskinen används.
Egentligen tycker jag att man ska sätta en riktig tappkran, men det hade tagit ytterligare lite mer plats.
Men det kan väl ändå inte vara meningen...? Det har jag aldrig hört någon göra...
 
Krilleman
S SvanteC skrev:
Men det kan väl ändå inte vara meningen...? Det har jag aldrig hört någon göra...
Jojomen

Vattnet ska vara avstängt både till diskmaskin och tvättmaskin när dessa inte används.

Finns flera trådar ang ämnet. Jag förstår inte riktigt problemet, du startar ju maskinen med ett knapptryck, hur svårt är det att öppna vattnet samtidigt?

Du plockar ju ur tvätten/disken och stänger av maskinen, hur svårt är det att stänga av vattnet samtidigt?

:thinking:
 
  • Gilla
tank77 och 7 till
  • Laddar…
S SvanteC skrev:
Men det kan väl ändå inte vara meningen...? Det har jag aldrig hört någon göra...
Jo det är meningen.
Jag åkte för några år sedan ut till en kund för att felsöka en krånglande värmepump, men det visade sig att det var deras minsta problem den gången.
De hade sovrummen på övervåningen och vaknade tidigt på morgonen (samma dag som jag skulle dit) utav att det var något som susade. De gick ner och fick se hela bottenvåningen genomdränkt av vatten. Slangen till tvättmaskinen hade rykt av, och golvbrunnen i tvättstugan klarade inte av att svälja allt. :cry:
 
S
Krilleman Krilleman skrev:
Jojomen

Vattnet ska vara avstängt både till diskmaskin och tvättmaskin när dessa inte används.

Finns flera trådar ang ämnet. Jag förstår inte riktigt problemet, du startar ju maskinen med ett knapptryck, hur svårt är det att öppna vattnet samtidigt?

Du plockar ju ur tvätten/disken och stänger av maskinen, hur svårt är det att stänga av vattnet samtidigt?

:thinking:
Där ser man...! :) Jag stänger förvisso av vattnet in till huset om jag är borta mer än någon dag...
 
Okej jag fattar principen och det låter vettigt. Hade bara önskat att den var någon cm kortare så att man kan skjuta skötbordet ända in, de blir så tight med doserings luckan nu också. Den hade ju inte direkt varit nå mindre lätt tillgänglig om den satt precis under tvättmaskinen. :sweat:
 
Magnus E K
Måste skötbordet var rektangulärt eller går det att anpassa formen efter det som är i vägen?
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Måste skötbordet var rektangulärt eller går det att anpassa formen efter det som är i vägen?
Sådär blev skötbordet, skulle säkert gå att skära ut en bit ur botten men samtidigt så ska ju skötbädden ligga på.
 
  • Ett hemmagjort skötbord monterat ovanpå en tvättmaskin i ett kaklat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.