Husritning med markerad tillbyggnad i blått och vatten- och avloppslinjer i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick idag en snilleblixt om hur vi skulle kunna maxa ytan i vårt lilla hus genom att göra en liten tillbyggnad för nytt badrum på nedre plan, en liten ”låda”(blå markering) bortanför den inbyggda farstun. Skulle bli perfekt tyckte jag, till jag kom på att avloppsrör till gatan samt inkommande vatten (rött streck) går rakt under där jag tänkt bygga och in till källaren. Attans:sweat:. Hade tänkt bygga krypgrund. Är denna placering bara att ge upp?
 
S
Hur gamla är rören? Är de nylagds är det väl inget man behöver vara direkt orolig över tänker jag...

Annars kanske det kan vara läge att byta dem?
 
Fanns ingen uppgift om det när vi flyttade in, men inkommande vatten är draget i PEM-slang som ser fräsch ut. Tanken är att byta ledningar innan vi bygger över vid behov men jag tänker på framtiden, de håller väl inte för evigt? Går det att dra nya ledningar runt husknuten och in den vägen i så fall?
 
I stort sett alla villor och flerbostadshus med gjuten platta har ju ledningar och avloppsrör under plattan.
 
  • Gilla
Syster.K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.