Svar: 9 färger

Sonen köpte ett hus ,som har förvandlats till en mardröm. Han har fått göra om i stort sett allt.Det var bara småsaker som behövde åtgärdas som talades om när han köpte huset. Taket har tagit oss 2 år att få lagt om,trots att han har haft expert hjälp.Dom förra ägarna hade skarvat i takbjälkarna,lagt på lite bitar här och där.Taket diffar med ca 5-10 cm runt om.Så äntligen har det börja likna något,det är en hel del fin lir kvar.Taket är bara en sak,sen har han resten tex. fick han riva hela entren med trappa och allt ,för där läckte det in i källaren- Ja det har varit både vattenläckor,avloppsrör som inte varit kopplade riktigt.Ett riktigt ormbo,där dom bara tagit vad man haver .Listan kan göras lång.Sonen skulle verkligen behöva glädjas åt något roligt,för huset har tagit hårt på honom och pengarna är slut för länge sedan.Med ett snyggt entretak från Designtak skulle han kunna få en välkomnande Entre och bocka av en Att fixa från The Bucketlist och klumpen i magen skulle minska lite!
 
Svar: nio varianter varav sex färger

Jag skulle bli oerhört tacksam över att vinna ett tak över min entré. Som det är idag regnar och snöar det ända fram till dörren. Köpte huset för ca ett år sedan med många planer för förbättringar. Fick bebis i oktober och blev lämnad i april i år. Så nu bor jag med liten flicka på tio månader och son på 15 år i vårt hus på 130+100 kvm. Är föräldraledig och använder varje liten stund hon sover till att göra och lära mig allt som behövs på huset. En stor tyngd som jag har är entrén och det besvärliga över att aldrig kunna ha det torrt och fint framför dörren. Den ekonomiska biten gör det också svårt att få råd med ett tak då jag är föräldraledig. Vi trivs så bra i huset och jag har lovat min son att göra allt i min makt för att kunna bo kvar i huset som även han älskar. Jag håller mina tummar
 
Olle hammar
Svar : 9 färger
Varför köper man en snygg ytterdörr och tror den ska vara snygg i 100år om man inte skyddar den med ett snyggt skärmtak från Designtak ?
 
Svar 3: 9 färger

Åååh vad fint :love: Det hade passat perfekt till vårt nyinköpta 30-talshus som vi renoverar för fullt.
Jag har sett ett liknande entrétak i grannskapet men hade ingen aning att man kunde köpa en färdig lösning, så smidigt!
 
Svar: 9
Nyblivna husägare och med ett entrétak från 1971 med trasig belysning och läckande papp. Ironiskt nog är det just designtak som vi drömmer om!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
[bild]


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: [länk]

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Hej.
Hipped från Designtak finns i 9 färger.

Vi skulle vilja vinna, fram för allt för att vi saknar ett entré tak och sedan för att det är ett väldigt snyggt tak.
Hoppas på tur.

Med vänlig hälsning,
Lorentz Rensfelt
 
Det finns 9 färger att välja på.
Taket skulle passa fint över våran huvudentré, ytterdörren och trapp skulle få ett bra skydd mot regn och snö.
/Jocke
 
Antal färger är 6 st.
Ur miljöhänsyn är det bra med ett skärmtak då det sparar dörren så man slipper köpa ny dörr, och med denna design höjer det också husets värde.
 
Antal färger: 9 st (Aluzink, Brunröd, Mörk silver, Mörkgrå, Mörkröd, Rheinzink, Silvermetallic, Svart, Varmvit)
Motivering: Jag VILLHÖVER detta tak ! Tärningen är kastad, broarna är brända och det finns ingen annan väg ut eller in...
 
Svaret är 9 färger. Har precis flytta ganska nyligen till ett hus och insett att det hela tiden finns saker som behöver göras på huset. Ett nytt entré tak skulle få ett riktigt fint lyft för huset, och hela familjen
 
9 olika färger.
Då vår gamla ytterdörren gett upp pga regnet så skulle ett nytt skärmtak skydda vår nya hallonröda dörr i många år. Oj vilket lyft det hade blivit till vår nya entré!
 
Svar: 9 färger.

Våran äldsta dotter bor i ett nybyggt rum med egen ingång. Dessvärre utan entrétak och belysning. Hon (och vi) skulle bli fantastiskt glada om hon fick ett sånt fint tak, som även skulle få lite fler "mörkerspöken" att försvinna. <3
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
[bild]


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: [länk]

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
9 färger finns att välja på. Jag har precis byggt en veranda/hall, bara några saker kvae att göra t.ex. isolera invändigt och göra ett skärmar ovanför entrén. Tyvärr så föll jag ner från taket och krossa handleden och kan inte själv göra ett skärmar, hoppas jag har turen att vinna.
M.v.h Lars-Arne Söderfalk
la.soderfalk@gmail.com
070-6920087
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
[bild]


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: [länk]

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
9 färger finns att välja på. Jag har precis byggt en veranda/hall, bara några saker kvae att göra t.ex. isolera invändigt och göra ett skärmar ovanför entrén. Tyvärr så föll jag ner från taket och krossa handleden och kan inte själv göra ett skärmar, hoppas jag har turen att vinna.
M.v.h Lars-Arne Söderfalk
la.soderfalk@gmail.com
070-6920087
 
Svar 9 färger.

Åååå finns det så fina tak färdiga att bara sätta upp.
Vill ha något mer än bara plasttaken men har inte haft ork att bygga eget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.