Avslutad: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
Två bilder: Close-up av aluminiumskärmtak med spotlights och entré med monterat skärmtak över dörren.


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: https://www.bygghemma.se/varumarken/designtak/

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Sofiemagdalena och 5 till
  • Laddar…
Svar: 9 färger

Över min groventré så samlas det en hel del skräp och nu har min sambo precis lagt på ny puts i trappen så då skulle det vara perfekt som tårta på verket att få dit ett nytt tak också.
 
Svar 3. 9 färger.

Efter att vi nu i sommar utrotat ett getingbo i vårt gamla entrétak så fann vi att tidigare ägare byggt det av bl.a. spånskiva. Vi kommer behöva göra om detta inom snar framtid. Det skulle underlätta med detta färdiga fina entrétak som också är lite större så att jag har en torr plats att ställa tunga papperskassar på när jag ska låsa upp dörren under en regnskur.
 
9 stycken fina färger.

Vilket fint skärmtak! Det skulle passa perfekt till mitt nybygge med klickplåt, falsat. Med tanke på att det finns så många färger blir det inte svårt att matcha. fantastiskt med belysning också, så slipper vi komma hem till mörk stuga.
 
  • Gilla
Neptim800
  • Laddar…
9 färger

Vore en fröjd att kunna fippla med nycklarna utan att bli blöt :cool:
 
9 färger

ska testa att flytta ut i stugan i vinter när bebis kommer, skulle vara skönt med ett tak över entrén när hösten och vintern kommer
 
Taket finns i nio färger.

Vi vill gärna vinna ett skärmtak för att de skulle verkligen förgylla vår entre. Så som man kan se i den bifogade bilden samt i vårt aktiva forum här på byggahus.se, där man kan följa vår resa från ett renoveringsobjekt till nu, mha en fullskalig renovering av huset. Det har inte varit en lätt resa, fyllt med bakslag och tvister med kommun och leverantörer. Därför vore de som pricken över i:et att vi skulle vinna detta skärmtak för att få de som ett fint avslut på vår renoveringsresa.

Mvh
Dino och Benjamin
 
  • Renoverat hus med nytt tak och vit fasad, uppfart med bil och byggmaterial.
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Fadai
Vilken luring.... 6 färger. Stilen är perfekt till mitt putsade hus fr -46. Nuvarande tak har börjar ruttna under plåten o vinner jag inte detta kanske jag köper likadant ändå. Snyggt.
 
Det finns i 9 färger.

Detta skulle passa perfekt över vår dörr. När vi köpte vårt hus för ett år sen var entrétak något vi direkt satte upp på vår att-göralista. Dessvärre dök oväntade behov upp som som behövde prioriteras och som gjorde listan allt längre (t. ex. som att renovera ett relativt "nyrenoverat" staket där man bara målat de halruttna brädorna, renovera pergolan som visade sig vara som kex när vi plockade bort klätterväxterna, fixa elementen som inte värmer, fixa elpannan som la av en månad efter att vi flyttat in , köpa nytt kylskåp då även detta slutade fungera efter ett halvår). Att-göra listan kommer aldrig att bockas av helt med ett hus, men det vore ändå kul att få klart något som är en sak man vill göra, och inte rena underhållsuppgifter.
 
Svaret är nr tre - nio färger !

Med en unge under ena armen och tre matkassar i den andra, famlandes i fickorna efter nycklarna och regnet piskar ner, ett skärmtak skulle ge oss någonstans att mellanlanda ! Skulle passa fint till vår vackra fasad i järnvitriol.
 
Svar: Nio fina färger

Motivering: Min far var en mycket händig man, till skillnad från mig, och bland det sista han gjorde innan han gick bort i cancer förra hösten var att byta ytterdörr. Han hann inte ordna med entrétak och även om han gjort en ritning och påbörjat bygget så finns det inte en chans i världen att jag skulle lyckas färdigställa den utan att fördärva halva fasaden. Att pryda huset med ett lyxigt entrétak från Designtak vore toppen.
 
Svar: nio färger

Motivering: Vi bor i ett hus från 1926 som renoverades på 70-talet och fick en stor klumpig entrétrappa med tak på stolpar. Allt sjunker av tyngden vilket gör att trappan står 10 cm från huset. Vår utmaning är att göra en ny mer tidstypisk trapp och detta tak skulle passa jättefint! Vi gör alla renoveringar själva och skulle bli så glada för hjälpen.
 
Sekelskifteshus med ställning utanför för byggarbeten, vit fasad och rött tak, omgivet av grönska och ett vitt staket. Hej, jag insåg precis att jag slipper bygga, bandtäcka och fälla in spottar i tre skärmtak på vårt sekelskifteshus. Vad säger ni om att trippla vinsten? :) Jag tolkar det som att taket finns i sex färger och nio plåtar. // Henrik
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Uppgradera entrén med ett läckert skärmtak!
[bild]


Skapa en välkomnande entré med ett snyggt skärmtak över ytterdörren! Den här veckan kan du vinna ett 2100 mm brett skärmtak, Hipped från Designtak som är ett komplett och unikt entrétak av plåt byggt på en robust aluminiumstomme. Den här modellen har dessutom infällda spotlights i undertaket. Designtak designar och tillverkar exklusiva entrétak av högsta kvalitet och besitter lång erfarenhet av plåtslageri. De är mycket enkla att montera tack vare den unika aluminiumkonstruktionen.

Totalt värde: ca 14 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många färger finns entrétaket Hipped från Designtak i? Svaret hittar du här: [länk]

  1. 3 färger
  2. 6 färger
  3. 9 färger
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 16 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Det vore också roligt med bilder på det färdiga resultatet!
Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
9 färger.
Saknar ett entrétak ovanför mina altandörrar med fönsterglas. Önskar mig ett tak för att skydda dörrarna mot regnet.
 
Skärmtaket finns i nio färger.

Vår familj önskar hälsas välkommen hem av detta charmiga tak, i sol och regn, i dagsljus och med spotlightsen på under mörkrets intrång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.