2 356 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Villaägarna/Gjensidige
Är det någon fler som drabbats av premiehöjningar? Jag fick en höjning med 18,5 procent i år, det tillsammans med att Gjensidige är väldigt jobbiga att ha göra med gör att jag börjar lessna på det bolaget. Fördelen med försäkringen annars är väl att du är fullt skyddad mot hussvamp om man skulle drabbas av det.
Visst, men alltid intressant att höra andras åsikter! Kanske har jag haft otur med dålig handläggare/kundtjänstmedarbetare? Eller är det ett genomgående problem?
Och det är ju lite svårt att ha en åsikt då vi inte har en aning om vad du betalar och varför dom är "jobbiga". Och om det är bolaget som sådant har i alla fall jag inga åsikter för det är ett bolag jag aldrig hört talas om.
Vi har samma. Men om dom är bra vet vi ju inte förrän om vi behöver utnyttja försäkringen. Prismässigt låg de mycket bättre till än Folksam och If som vi haft tidigare.
Vid ett tillfälle har vi utnyttjat drullen på en telefon som gick sönder och det gick bra utan problem.
Vid ett tillfälle har vi utnyttjat drullen på en telefon som gick sönder och det gick bra utan problem.
Du får läsa lite mer noggrant, frågan var om någon fler har drabbats av premiehöjningar? Har du aldrig hört talas om bolaget så kan du bortse från frågan.E elmont skrev:
Jobbig var en luddig beskrivning, en bättre beskrivning är att jag haft en väldigt dålig upplevelse av deras kundtjänst. Bland annat verkar dom ha som policy att endast ha digital kontakt och vägrar att ringa upp trots att vissa ärenden går enklare att lösa över telefon.