Är det någon fler som drabbats av premiehöjningar? Jag fick en höjning med 18,5 procent i år, det tillsammans med att Gjensidige är väldigt jobbiga att ha göra med gör att jag börjar lessna på det bolaget. Fördelen med försäkringen annars är väl att du är fullt skyddad mot hussvamp om man skulle drabbas av det.
 
Är bolaget dyrt och jobbigt så är det väl bara att byta?
 
Visst, men alltid intressant att höra andras åsikter! Kanske har jag haft otur med dålig handläggare/kundtjänstmedarbetare? Eller är det ett genomgående problem?
 
Och det är ju lite svårt att ha en åsikt då vi inte har en aning om vad du betalar och varför dom är "jobbiga". Och om det är bolaget som sådant har i alla fall jag inga åsikter för det är ett bolag jag aldrig hört talas om.
 
A
Det är det försäkringsbolag som Villaägarna har samarbete med.
 
Fortfarande lika okänt bolag :thinking:
 
A
Vi har samma. Men om dom är bra vet vi ju inte förrän om vi behöver utnyttja försäkringen. Prismässigt låg de mycket bättre till än Folksam och If som vi haft tidigare.

Vid ett tillfälle har vi utnyttjat drullen på en telefon som gick sönder och det gick bra utan problem.
 
E elmont skrev:
Och det är ju lite svårt att ha en åsikt då vi inte har en aning om vad du betalar och varför dom är "jobbiga". Och om det är bolaget som sådant har i alla fall jag inga åsikter för det är ett bolag jag aldrig hört talas om.
Du får läsa lite mer noggrant, frågan var om någon fler har drabbats av premiehöjningar? Har du aldrig hört talas om bolaget så kan du bortse från frågan.

Jobbig var en luddig beskrivning, en bättre beskrivning är att jag haft en väldigt dålig upplevelse av deras kundtjänst. Bland annat verkar dom ha som policy att endast ha digital kontakt och vägrar att ringa upp trots att vissa ärenden går enklare att lösa över telefon.
 
Hade själv Gjensidige via motormännen men för 2 år sen höjde dom min premie från ca 4000 till 7500 kr då bytte jag bolag...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.