Hej,

Vår torktumlare har börjat låta illa. Någon som kan säga vad det kan vara för fel bara på ljudet?



På videon så hörs det hur den låter, både när den låter illa och när den går normalt. Missljudet kommer och går när man kör den, säg att den låter illa i någon minut var 15:e minut.

Den verkar fungera fortfarande men frågan är om den håller på att ge upp eller om det bara är en rem eller liknande som behöver bytas.

Modellen är:
Bild på torktumlarens märkesetikett med modellinformation för felsökning, CANDY EVOC 981A.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väl mött
Mats
 
Ändras ljudet när den byter håll?
 
kanske pumpen som väsnas , bryt strömmen och ta av locket på tummlaren och provkör den och se om du kan se vad som orsakar oljudet
inga fingrar i maskinen när du testar
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ändras ljudet när den byter håll?
Bra fråga, det måste jag u undersöka!
 
A
Var femntonde minut så är väl pumpen trolig
 
Är inte hemma just nu så jag kan inte göra några tester eller mecka sönder maskinen. Det står givetvis på agendan att öppna upp för att se om man kan se vad som låter. Men tänkte att det kanske fanns någon som tog dett bara på ljudet...

Denna har för övrigt värmeväxlare, ifall det skulle underlätta gissningarna.
 
A
Candy!
har de lyckats göra en värmepumpstork?
 
electroluxaren skrev:
Candy!
har de lyckats göra en värmepumpstork?
Va!? Vad menas med det?
Enligt spec så har den värmeväxlare, det var den billigaste med det när jag köpte den...

Ljudet ändras inte när den byter håll.
Och det är nog mer var 7:e minut istället för var 15:e.
Har inte klockat dock...
 
A
Nä jag tänkte väl det
Håller dock fast vid att det är pumpen som forskar vattnet till behållaren som spökar
 
  • Gilla
Matsen74
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.