Jag har läst många trådar och kom fram till att köpa Woods är ett säkert alternativ.
Valde Woods MRD10 och den första jag fick hem hade sprucken tank.
Netonnet skickade en ny direkt som kom idag. Sprucken tank den med.
Vad är det för jävla skrot?

Finns det någon annan i samma prisklass som är bra? Alla andra jag finner är I runt 3000kr klassen.
 
Magnus E K
Jag köpte en sån här, Bionaire BDH001X, när min gamla (Woods WDD80) gick sönder:

https://cdon.se/hem-tradgard/bionaire-avfuktare-12l-bdh001x-p33506754

Har dock bara haft den ca 9 månader ännu och några av recensionerna säger att den gått sönder två gånger inom ett år så jag vet inte om jag egentligen vågar rekommendera den. Så här långt har min dock fungerat felfritt och kostar bara 1 200 kr.

REDIGERING: Den bullrar en del, så inte så lämplig att köra konstant i ett utrymme nära där man befinner sig. Jag kör min 4-5 timmar i taget i källaren för att få ner fukten efter dusch och ibland för att torka tvätt. Helt avstängd övrig tid. Förhoppningsvis gör detta också att den håller bättre än om den går konstant.
 
Magnus E K
Jäklar, jag ser nu att den jag har är den större modellen, BDH002X. Den är mycket dyrare nu, ca 2900 kr. Men kostade bara 1179 kr när jag köpte den i november förra året, så verkar ha gjort ett "Black Friday"-fynd där. Finns risk för att den mindre modellen är skräp.

REDIGERING: Det finns nog anledning att överlag vara skeptisk till de minsta modellerna av avfuktare. En relativt stark (jämfört med i en liten frys/kylskåp) kompressor i litet format löper stor risk att bli överhettad och slitas ut i förtid.
 
Redigerat:
Tack för svar.
Valde att försöka en tredje gång med en Woods, denna gång en M10G.
Den kom fram oskadd, vi fick den väldigt billigt med vilket var skönt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.