Hur bör man säkrast dra elen till laddstationen? Min första tanke var att ha ett uttag precis vid stationen med då hamnar den så pass långt ner att snön kommer täcka den. Hur har ni gjort? Känner mig dum som inte fattar detta :D Vill ha en snygg permanent anslutning till stationen. Stationen befinner sig på baksidan av vårt hus med inga närliggande uttag tillgängliga. Jag kan dra el dit och montera fast ett uttag utan större problem. men som sagt höjden. Visst kan jag montera uttaget högre upp men de är inte så snyggt att ha en kabel hängandes ner efter väggen.

Behöver bra tips här.

Har en Husqvarna 430x
 
Jag har ett uttag vid laddstationen, men vi har långt takutskjut, så blir ingen snö.
 
Jag monterade ett uttag kanske 1,5 meter upp på väggen. Kan inte säga att en hängande kabel stör intrycket direkt och det är ju dessutom på baksidan av garaget för mig.
 
Jag har ett precis bakom. Även om det täcks med snö lär det inte bli problem. I så fall är det ju bara att dra ur sladden så är uttaget stängt (uttagen ska ha lock)
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag har ett precis bakom. Även om det täcks med snö lär det inte bli problem. I så fall är det ju bara att dra ur sladden så är uttaget stängt (uttagen ska ha lock)
Ja de har du helt rätt i. Fördelen med ett uttag lite högre upp är att det blir lättare att använda elverktyg.
 
50cm är väl lagom, jag har ett högt monterat uttag som gör att jag behöver förlängningssladd för att köra vinkelslipen i marknivå ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.