Har monterat löjliga mängder av inr, Svedbergs och macro.

Svedbergs är rena skräpet, taskig kvalité och värdelöst att få tag i reservdelar då de byter modelllinje ofta och då skrotar tillverkningen av reservdelar!

Både inr och macro är lätta att montera, håller väldigt bra och har fantastisk support!
 
  • Gilla
Fruktsallad och 1 till
  • Laddar…
Jag har också dålig erfarenhet av Svedbergs. Flyttade in i en lägenhet där badrummet inte var så gammalt och det hade börjat svälla lite i hörnen. Då var det ändå väggskåp och hylla under spegeln som var påverkat, dvs inget som blir blött, utan det var bara fukten i badrummet som gjorde det.

Även blandaren var från Svedbergs. När jag behövde nya packningar till den behövde jag specialbeställa. Jag köpte en ny blandare från Mora för bara marginellt mera pengar.

Det verkar som att Svedbergs var bättre förr. I huset jag bor nu sitter lite saker i orginal från 1979 och de är helt okej.
 
  • Gilla
Fruktsallad och 1 till
  • Laddar…
familjenclaesson familjenclaesson skrev:
I höst ska badrummet renoveras och snart måste jag välja badrumsinredning.
Jag har fastnat för Iconic Nordic Rooms (INR) men vet egentligen inte så mycket om kvalitén på inredningen.
Nu har hantverkaren fått mig att kolla på Svedbergs och Macro istället, han menar att han har bättre rabatter där. (Som jag då får utnyttja)

När jag googlar på Svedbergs så verkar en del klaga på kvalitén hos dem. Hur är era erfarenheter?
Jag vill trots allt hellre betala mer för att få kvalité, än att upptäcka att saker bara håller några år.

Så, är Svedbergs och Macro något att ha?:thinking:
Har själv monterat Macro duschhörna och kvalitet verkar vara bra plus att de var väldigt generösa efter ett par år när ett par av löphjulen funkade lite dåligt.
Skickades snabbt och gratis ett helt gäng.
Verkar väl vara svensktillverkat, åtminstone design och utveckling vilket är roligt.
När det gäller badrumsmöbler kör vi Vedum och de ser ut som nya efter 16 år.
En skruv på ena dörren lossnade efter 15 år men finishen på dörrarna är makalös.
 
  • Gilla
familjenclaesson
  • Laddar…
H
familjenclaesson familjenclaesson skrev:
Men finns det överhuvudtaget någon badrumsinredning som är anpassad för en fuktig miljö? Valet blir bara svårare och svårare.
Det lutar än så länge åt INR.
Har haft Björbo i ek i 10 år, det finns inte en skavank på den. Badkaret står ca 50 från den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.