Är den någon som vet vilka mått som rekommenderas
för en gästtoalett- minsta mått alltså!

kan man komma undan med en meter i bredd?.

Man kan väl alltid backa in?.

Tack på förhand.
 
En meter i bredd är oceaner av plats!
 
Rek. funktionsmått är: 90x160 eller 120x130. ;)
 
Immobil skrev:
Rek. funktionsmått är: 90x160 eller 120x130. ;)
Det finns mindre rek än så:

Jag tittar igen på ett utdrag ur SS 914221 och där framgår tydligt att 80x120 funkar. Det är förvisso utan handfat men det finns minihandfat som får plats utan problem.

 
  • Gilla
LJ60
  • Laddar…
Jisses, ni rekommenderar ju mått som liknar matsalar... ;D

Jag håller på med en gäst-toa på nedanvåningen. Bredden på den kommer att ligga på cirka 700mm, längden nånstans runt 1200mm (har nog förträngt exakt mått...) men då ska tilläggas att en balk i golvet grusade mina planer på var avloppet skulle finnas så det fick flyttas fram en bit...

Toastolen som ska in är IFÖ cera och handfatet en liten hörnmodell som är rund framtill.

Mvh
Thomas
 
Tack för informationen !


Då får det bli en meter i bredd å 1.40 i djup då,med
ett litet rundat hörnhandfat. ;D
 
Thomas_P skrev:
Jisses, ni rekommenderar ju mått som liknar matsalar...  ;D

Jag håller på med en gäst-toa på nedanvåningen. Bredden på den kommer att ligga på cirka 700mm, längden nånstans runt 1200mm (har nog förträngt exakt mått...) men då ska tilläggas att en balk i golvet grusade mina planer på var avloppet skulle finnas så det fick flyttas fram en bit...

Toastolen som ska in är IFÖ cera och handfatet en liten hörnmodell som är rund framtill.

Mvh
Thomas
Ok, men jag rekommenderar inte högre höjd än 1,42. Man ska ju ändå oftast sitta ner.

Jag håller med om att det går att bygga smalare, 60-70 cm för toan funkar.
 
he he he... ni är ju för goa!!
Sitter själv med lite täta mått mellan väggar och faktiskt ett snedtak som DEFINITIVT grusade många planer!
Det får bli bakflyttad toastol så långt att man kan luta huvudet emot taket, lite bekvämt för oss som inte "sittkissar" ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.