Hej!

Jag la ut ett hönsnät (eller egentligen skyddsnät som är gjort för detta från Allox) i en slänt men upptäckte försent att man förmodligen skulle lagt ut lite jord och sått gräs innan man förankrade nätet. Tror ni man kan göra det ovanpå nätet eller bör man rycka upp det först?

Tusen tack på förhand.

/Daniel
 
Vad är syftet med nätet?
 
tttomten TomasJor skrev:
Vad är syftet med nätet?
Att inte roboten ska riva upp jorden/gräset.
 
Ååå då har jag erfarenhet
Så ovan nätet men se till att gräset får rota sig ORDENTLIGT innan du låter klipparen köra där. Den river upp allt som inte är rotat.
 
Toppen! Funkar det alltså lika bra att lägga ut jord och så gräs ovanpå nätet? Nån som har erfarenhet av det?
 
Om klipparen känner för att gräva ner sig spelar det ju ingen roll om det är i ovankant av grässvålen eller i underkant ;)

Jag har skaplig koll då jag kör min klippare i 48% lutning både rakt upp/ned och diagonalt upp/ned.
Nätet hjälper inte mot att klipparen ”rinner ner” då den glider på gräset men det hjälper så klipparen traskar upp fint.

Edit: beror ju på hur mycket jord du pratar om, du har ju ingen nytta av nätet om du lägger 5 cm jord ovanför
 
tttomten TomasJor skrev:
Om klipparen känner för att gräva ner sig spelar det ju ingen roll om det är i ovankant av grässvålen eller i underkant ;)

Jag har skaplig koll då jag kör min klippare i 48% lutning både rakt upp/ned och diagonalt upp/ned.
Nätet hjälper inte mot att klipparen ”rinner ner” då den glider på gräset men det hjälper så klipparen traskar upp fint.

Edit: beror ju på hur mycket jord du pratar om, du har ju ingen nytta av nätet om du lägger 5 cm jord ovanför
Tack för svar!

Precis, så länge man inte lägger ut för mycket jord borde det fungera tycker jag också. Lutar åt att testa det! Tack igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.