Hikvision 2385
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Johnwinroth Johnwinroth skrev:
Hej
OM du vill ha enkla uppkoplade kameror kan du titta på Dlinks kameror som är anslutna till mydlink
Spelar in på rörelse skickar mail med avisering, går även att få avisering fårn appen.
Har själv tre DCS-2330L och de fungerar väldigt bra
De Dlinks du nämner, spelar de in och sparar på molnet utan någon Nas eller annan hårdvvara?
 
Jag har Ring kameror.
Rings dörrklocka samt rings säkerhetskameror med spotlight.
Man kan sätta på spotlighten, prata med den framför kameran och sätta igång ett larm så kameran tjuter.
Allt kopplat till elnätet med kabel.
Man får notiser i appen på rörelse.
Allt material lagras i cloudlösning.
Funkar mycket bra.
 
  • Gilla
dannedd och 1 till
  • Laddar…
Tips från mig är att om du går mot färdiga lösningar så håll koll på ev månadskostnader
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Håller på nu och byter ut hela systemet med 12 kameror till Reolink, helt outstanding. De är laddbara och batteriet håller i 10 veckor, behöver inte dra en enda kabel. Det finns en liten solpanel att köpa till så behöver man aldrig plocka ner och ladda. Har en riktig rörelsesensor till skillnad mot andra system så inga falsklarm. Andra system jämför två bilder med varandra för att se "rörelse", det betyder att solljus, regn, fjärilar osv triggar larm. Reolink har en app som är helt suverän, man når alla kameror direkt via appen och kan se på inspelningarna.

Nackdelen är om tjuven stjäl kameran eftersom inspelningen lagras lokalt tills man själv laddat hem filmen.

Det är mitt tredje system under 10 år, började med kameror anslutna med coax kabel, skiftade sen till kameror med POE för att nu slutligen skifta till helt trådlöst. POE funkade bra, men så mycket falkslarm att jag tillslut slutade kolla i appen.
 
  • Gilla
Mirreau och 1 till
  • Laddar…
Jag har två arlo pro och två arlo pro 2 och är supernöjd. Fungerar i ur o skur. Minsta fluga eller geting drar igång dem. Trådlöst till molnet ingår i 7 dagars rullande schema. Byter batteri max en gång i kvartalet men då är de på bara på på nätterna eller då vi jobbar.

Sätt dem högre upp så blir de svårare att plocka men förhoppningsvis fångas förövaren på film innan.
 
  • Gilla
PS79 och 1 till
  • Laddar…
Jag kan verkligen rekommendera Arlo Pro 2.
Jag köpte deras första version som bara hette Arlo men var missnöjd med den och hade också "turen" att den blev lite tekniskt krasslig, så att jag fick pengarna tillbaks från Arlo/Netgear. Gick genast och köpte Arlo Pro 2 som jag som sagt är mycket nöjd med.
Uppladdningsbara batterier som laddar på ett kick. 3-4 gånger per år för de mer "trafikerade" kamerorna. Har dom alltid påslagna för rörelsedetektering och inspelning.

Enda jag kan hålla med dig om är att dom sitter med magnetfästen (bra för att det är lätt att justera och ställa in rätt täckning) men det kan du komma tillrätta med genom att sätta dom lite högre upp så att man inte når dom utan vidare. Skulle tro att en ev. stöld går på hemförsäkningen, kolla med ditt bolag.

Men som sagt, kvalitet och prestanda är mycket bra. Mycket bra i mörker eller med utebelysningen tänd också.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Kolla in Neos Smartcam - finns att beställa genom Amazon för £24.99 styck.
Har 4 stycken installerade hemma och fungerar superbra genom deras app.

Molnlagring är de 10-15 sek då den reagerar på ljud/rörelse alternativt så sätter du in ett SD kort så tror jag den har 3 dagars rullande.

För de som är familjära med Wyze Cam i USA är detta en motsvarighet rent hårdvarumässigt men annan mjukvara.
 
Hej, jag har använt Gardios kamerasystem med uppkoppling mot dem via web eller modem, kabelmatade kameror och inga batterier, mkt prisvärt.
 
Köpte en RING Dörrklocka, och ett extra batteri (bara för att slippa vänta på laddning). Fungerar riktigt bra, triggar på rörelser och lagrar i molnet 30 dagar. Spelar dock bara in 30s sekvenser.
 
D diy1 skrev:
Håller på nu och byter ut hela systemet med 12 kameror till Reolink, helt outstanding. De är laddbara och batteriet håller i 10 veckor, behöver inte dra en enda kabel. Det finns en liten solpanel att köpa till så behöver man aldrig plocka ner och ladda. Har en riktig rörelsesensor till skillnad mot andra system så inga falsklarm. Andra system jämför två bilder med varandra för att se "rörelse", det betyder att solljus, regn, fjärilar osv triggar larm. Reolink har en app som är helt suverän, man når alla kameror direkt via appen och kan se på inspelningarna.

Nackdelen är om tjuven stjäl kameran eftersom inspelningen lagras lokalt tills man själv laddat hem filmen.

Det är mitt tredje system under 10 år, började med kameror anslutna med coax kabel, skiftade sen till kameror med POE för att nu slutligen skifta till helt trådlöst. POE funkade bra, men så mycket falkslarm att jag tillslut slutade kolla i appen.
Vad har PoE med falsklarm att göra?

Jag skulle passa mig för trådlösa saker om man erkligen vill fånga banditerna på bild, en bekants bekant hade trådlösa kameror ända tills han fick påhälsning och inget fastnade på bild. Tjuvarna hade ”störsändare” för wifi med sig....
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Vad har PoE med falsklarm att göra?

Jag skulle passa mig för trådlösa saker om man erkligen vill fånga banditerna på bild, en bekants bekant hade trådlösa kameror ända tills han fick påhälsning och inget fastnade på bild. Tjuvarna hade ”störsändare” för wifi med sig....
Japp. Och inget hindrar ju att man faktiskt installerar ett riktigt larm för själva larmbiten medans kamerorna mest är för att verifiera larmet för larmcentral och för att minska diskussioner med försäkringsbolag.

Bättre NVR har dessutom larmingångar gör separata sensorer som t ex rörelsedetektor. Sedan nör det gäller larm från kameran handlar det ju mycket om att sätta lämpliga masker. Undvik vegetation och annat som rör sig. Sedan har det gått framåt inom ämnet bildbehandling.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Vi har Ring och då får du en signal när någon är utanför dörren samt att du kan svara om någon ringer på ringklockan även om du inte är hemma. De filmas också. Det är alltså både kamera och ringklocka. Enkelt och smidigt.
 
  • Gilla
spacemoose
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.