Har du också problem med Outl1 och/eller Tianchen S520

  • Antal röster
    6
  • Omröstningen stängd .
Jag fick rätt hos ARN, skickat tillbaka klipparen och fått pengarna tilbaka!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Min T S520 fortsätter att klippa, varje dag avverkar den sina 2-timmar i löv och rusk. Har blivit smått förälskad i den lille kämpen(kanske en maskerad Ninja). När det blir lite mycket löv här och där, då får den dock spader och kör runt ett tag. Man får liksom lugna ner den lite när den "robotgråter" för den inte hittar tråden. Jag har två stora Kastanjeträd modell riktigt stora. Träden sätter igång med rena löv täckar-racet och fyller trädgården med löv, modell stora. På tomtgränsen in till grannen står en jätte lönn och bidrar med färgglädjen. Varje år så är det ett styvt jobb med att räfsa. I år har det varit betydligt enklare, tack vare den för-"tuggning" som T S520 utfört. Bugar och som tack skall jag byta knivar till den en gång till, snart den 20 november.
 
Robotgräsklippare som inte klipper gräsmattan
Jag har köpt en robotgräsklippare av modell E 1750 av företaget Outl1.
Det var en mycket trevlig kille på deras chatt som svarade på de frågor jag hade innan jag slog till.
Till exempel på frågan om en E1750 eller en E 1800 var att föredra.
Den sistnämnda är utrustad med en panel så man kan ställa in allt vad klipparen ska göra direkt på själva klipparen men dom pengarna var meningslösa tyckte han på deras chatt då det är samma klippare minus nämnda panel.
Allt går ju att styra via mobilen i en app fick jag veta.
Sagt och gjort.
Jag beställde en E 1750 och fick den levererad till mitt Postnordombud mycket raskt.
Väl hemma så läste jag bruksanvisningen som var på svenska och allt. Mycket bra.
Sen var det att göra som det stod i bruksanvisningen och lägga ut en slinga av leding längs hela kanten av området man vill klippa.
Dom 100 m som var medskickade räckte inte så jag kvistade iväg och köpte 150 m till.
Jag hade stegat upp sträckan till ca 200m så jag bedömde att det skulle räcka fint vilket det också gjorde.
När jag tillslut hade krupit och pillat till alla dessa metar så skulle den nya gräsklipparen få visa vad den kan.
Åter till bruksanvisningen och kolla inställningarna.
Inget problem där heller.
Det stod att klipparen skulle följa slingan ett varv, troligen för att orientera sej och veta att den hittar hem till laddaren igen, för att sen ge sej ut att klippa.
Det var ungefär nu som alla problem börjar.
Klipparen gick mycket riktigt ett varv och hittade tillbaka till laddaren.
Väl vid laddaren så backade den åter ut och, som jag trodde och som det stod i bruksanvisningen ge sej ut att klippa själva gräsmattan.
Men icke.
Klipparen gav sej åter ut längs slingan ett varv till och det gjorde den 28 gånger innan jag tryckte på stoppknappen.
Åter till bruksanvisningen.
Där står att man i appen kan säga åt klipparen att inte följa slingan.
Varför det inte är standard kan man fråga sej.
Men den där appen frågar efter en pinkod.
Någon sån finns inte medskickad så jag gick ut på nätet och läste om appen ifråga och där sa nån att man ska lämna pinkodsrutan tom.
Det funkade inte.
Ut på chatten och fråga då tänkte jag.
Sagt och gjort.
Använd pinkod 1234 eller 0000 sa personen på Outl1's chatt.
Det funkade inte.
Då får du maila supporten fick jag veta.
Något telefonnummer att ringa har dom inte så jag mailade och fick veta att dom har ca fem vardagars behandlingstid på ett mail.
Tillslut fick jag ett svar som var " Använd pinkod 1234 eller 0000"
Varpå jag svarade att det har jag testat då chatten upplyste om det.
Ny lång väntan på mailsvar.
Tillslut fick jag ett mail där det stod att jag skulle följa bifogad PDF för att fabriksåterställa klipparen.
Tyvärr var mailet utan medskickad PDF så jag mailade raskt tillbaka och talade om detta.
Hoppsan, missade jag det blev svaret och sen hade jag iaf den där PDF'en.
Jag försökte förstå den men det är inte helt lätt när där stod att jag ska vrida på säkerhetsbrytaren och sen vrida tillbaka den och sen en knapptrycknings sekvens.
Till saken hör att den knapp på min klippare är stor och fyrkantig vilket gör den synnerligen svår att vrida på så jag skickade tillbaka att dom troligen skickat mej fel PDF då denna uppenbarligen var till någon annan modell.
Efter ytterligare väntan så fick jag till svar att det var en dålig översättning och att den visst var till min maskin, bara att trycka på knappen så ska det funka.
Jag tyckte inte det var någon översättning alls då den PDF'en var på mycket dålig engelska.
Men jag fick en enklare beskrivning efter ytterligare ett par mail.
Men inte funkade det heller.
Såhär dags i hela detta strulande började jag ge upp.
Jag påtalade att det inte funkade och fick då till svar: "funkar WiFi?"
Ja om inte WiFi hade funkat hade jag ju knappast fått frågan om pinkod svarade jag och talade också om att nu har jag tröttnat på detta strulande.
Antingen vill jag ha en fungerande pinkod, självklart utan kostnad för mej.
Eller så kan dom byta ut min klippare mot den modell som har en display så jag slipper appen, självklart utan kostnad för mej.
Eller annars så kan jag skicka tillbaka klipparen då det är en obrukbar produkt, självklart utan kostnad för mej.
Efter att jag berättat ungefär detta några gånger till så får jag ett mail där dom frågar om jag vill utnyttja min ångerrätt, svara med ett enkelt JA eller NEJ.
Men då det ju inte är just DEN rätten jag vill utnyttja då jag isåfall får stå för frakten tillbaka vilket dom vill ha debiterar över 600 kr för så jag svarade precis som jag anser det är.
Ni kommer inte att få ett sånt svar av mej då ni då kommer att kräva mej på returfrakt utan jag vill returnera den på grund av att det är en obrukbar produkt.
helt plötsligt fick jag svar flera gånger samma dag men när jag tryckte på anledningen att jag vill skicka tillbaka klipparen för femte gången så tystnade Outl1 helt.
Dom har haft tre möjligheter att fixa problemet utan att klara det och jag vill ha tillbaka mina pengar.
Jag sa också att då det är en felaktig produkt så har jag faktiskt även rätt till ersättning för att jag ska ta mej till det ställe där dom vill att jag skickar klipparen ifrån men inte heller på detta har dom reagerat.
Jag har hållit på med detta strulande i snart en månad och vill ha ett avslut så jag kan köpa en annan klippare.
Nu ligger ju alla deras medskickade 100 m kabel nergrävd i min gräsmatta så jag har en gång påtalat att dom kan dra av den kostnaden om dom vill från det dom skickar tillbaka men inte heller på det får jag någon reaktion.
Det är ju så att även nästa klippare vill ju ha en kabel runt klippytan så den inte rymmer. och det sparar mej 100 m krypande och pillande med kabel igen.
Så nu har jag väntat i några dagar igen på deras reaktion men kanske vill dom tiga ihjäl mitt problem, vilket inte kommer att lyckas.
Jag skickar ett mail till dom dagligen för att påminna att jag fortfarande finns här.
 
Skitföretag och skitklippare! Betala 600:- i returfrakt och behåll slingan, billigt sätt att slippa.

Kinaklippare är otroligt dyra! Betydligt dyrare än motsvarande Husqvarna! För skiten funkar inte och man blir galen, köp Husqvarna och glöm att du har en gräsmatta..har installerat Hva till kompisar, kolleger, morsan/farsan,syrran, mormor, alla är saliga, och funkar år efter år utan problem..
 
Trist att läsa om besvikna kunder som köper klippare från detta företag. Tyvärr har dom och deras klippare lyckats skrapa ihop bra poäng i ett aftonbladet-test, det tycks driva på försäljningen.

Vill man komma ner i pris men ändå få en fungerande klippare så bör man titta på Gardenas och McCullochs klippare. De bygger på beprövad teknik och material.
 
Dessa tester är skojeri! De rutar in en gräsyta på några kvm/klippare, och släpper ut några klippare, inget verklig tomt ser ut så..sen är det priset! Och Aftonbladets superlativer till fan allt, den billigaste klipparen skräller till och vinner! Idioter..
 
Typiskt kinesprylar. Man får en bruksanvisning till en annan alernativt äldre modell, översatt till extremt dålig engelska. Ibland är den översatt till svenska från den dåliga engelska förlagan. Outl1 har lurat många att köpa värmepumpar som inte fungerar. De tiger ihjäl problemet tills kunden inte orkar tjata längre
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Skulle vara kul att höra hur det gått för den som vann en här på forumet.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Bygghemma förvärvar Outl1: [länk]
Snacka om nerköp
 
  • Gilla
golfgreen och 1 till
  • Laddar…
mycket dåligt partytält som läcker i taket, de har bara svarat att jag kan ångra köpet men får betala returfrakt, men jag hävdar att det är en reklamation som de ska stå för. Då svarar de inte på mail. mycket dåligt. inget man kommer köpa ifrån någon mer gång.
Peter
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Bygghemma äger ju Trademax också, och deras kundtjänst är ju också katastrof.
 
Även jag har haft stora problem med Outl1.se.
Jag skrev rätt utförligt på Trustpilot.

https://se.trustpilot.com/users/5d27216fdb832873dc52a89f

Dom ger sej inte avsett anledning eller deras tillkortakommanden.

Hela deras affärsidé är att sälja sälja sälja och sen strunta i allt ansvar.
Precis tvärtemot vad konsumentverket anser vara rätt.
Att dom ens vill ha såhär dålig kritik är mej en gåta.

Men jag gissar också att dom själva skickar in positiva omdömen till siter som Trustpilot.

Tex detta.

Läs tex det fem-stjärniga omdömet från "Jan-åke Sundström" som han lämnade mitt i natten den 27/7-19.
"Har inte fått grejerna ännu. Men allt har fungerat perfekt. Snabb och säker leverans."
 
Redigerat:
K Keesen skrev:
Även jag har haft stora problem med Outl1.se.
Jag skrev rätt utförligt på Trustpilot.

[länk]

Dom ger sej inte avsett anledning eller deras tillkortakommanden.

Hela deras affärsidé är att sälja sälja sälja och sen strunta i allt ansvar.
Precis tvärtemot vad konsumentverket anser vara rätt.
Att dom ens vill ha såhär dålig kritik är mej en gåta.

Men jag gissar också att dom själva skickar in positiva omdömen till siter som Trustpilot.

Tex detta.

Läs tex det fem-stjärniga omdömet från "Jan-åke Sundström" som han lämnade mitt i natten den 27/7-19.
"Har inte fått grejerna ännu. Men allt har fungerat perfekt. Snabb och säker leverans."
Ja då är man nöjd, om man inte fått grejorna och problemen har börjar..
 
Hej, min farbror har en Tianchen S520 och tyvärr verkar nu kontrollkortet i laddstationen gått sönder. Tyvärr går det inte få någon hjälp från Outl1 eller odlas.se ( som även säljer denna nu) med reservdelar. Finns det någon har som har en fungerande laddstation och som vill sälja den för en liten peng?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.