Tänk på att en kylkompressor kan behöva tid på sig att tryckutjämna mellan starterna.
Dvs om maskinen går och du stänger av och inom en minut startar igen så står den bara och morrar. Kompressorn orkar inte övervinna trycket i systemet för att börja snurra. Så vänta en timme innan du ger upp och slänger bort den.
 
Där ser man. Det kanske är som man brukar säga "måndagsexemplar" - eller att man tullar på kvalitén och lever på sitt gamla varumärke.
Mina tre Woods fyller nog 20 snart och tuffar på troget.
 
Redigerat:
M MagHam skrev:
Där ser man. Det kanske är som man brukar säga "måndagsexemplar" - eller att man tullar på kvalitén och lever på sitt gamla varumärke.
Mina tre Woods fyller nog 20 snart och tuffar på troget.
Inte måndagsex utan konstruktionsfel. Eller snarare kanske brist på konstruktion. Hela "designen" är helt enkelt en kub av mjuk plåt med dåliga toleranser. That's it. Jag tycker inte det håller 2019.
 
Ja, det kan ju vara så att Woods fallit för frestelsen att blanda in billighetskomponenter i sin tillverkning. Många är dom bolag och varumärken som efter att ha blivit kända och fått bra renommé börjar tulla på kvalitén.
Vilken modell var det?
 
A
woods är tvärs igenom kvalité
inget fancy shit utan rugged och gjord för att användas inte titta på
 
electroluxaren skrev:
woods är tvärs igenom kvalité
inget fancy shit utan rugged och gjord för att användas inte titta på
Hahaha njaaa, du skulle kunna skriva att den avfuktar år efter år så länge har jag inte haft en för att kunna säga något om det. Men att säga att det är kvalitet när man knappt kan ta i den utan att plåten böjs och inte kan rulla den utan att hjulen viker sig och den skramlar som en gammal skrotbil, nej det är inte definitionen på kvalitet.
 
A
funktion före flärd är kvalitet inte vad någon brukare tycker är vackert eller förstör.
 
electroluxaren skrev:
funktion före flärd är kvalitet inte vad någon brukare tycker är vackert eller förstör.
Varför envisas du med att prata om hur ful den är, jag säger att kvaliteten är skit det har inget med att den är ful som stryk att göra. Det är mer en bieffekt av att ingen konstruktör har varit inblandad i produktutvecklingen utan dom bara har klätt prylarna i billigaste plåten dom hittade.
 
R
Min Woods DS15F har inte något av de problem du beskriver. Funkar alldeles utmärkt efter 5 år i min krypgrund där den håller 140kvm under 60% luftfuktighet året om.
 
B Bjober skrev:
Tänk på att en kylkompressor kan behöva tid på sig att tryckutjämna mellan starterna.
Dvs om maskinen går och du stänger av och inom en minut startar igen så står den bara och morrar. Kompressorn orkar inte övervinna trycket i systemet för att börja snurra. Så vänta en timme innan du ger upp och slänger bort den.
Väntade en hel dag, samt att den låter annorlunda än tidigare mer som ett ljud som går upp och ned. Typ mer som ett kylskåp. Köpte en begagnad MDR12E som låter så oxå men den avfuktar faktiskt. Men tänkte på en sak, när jag lyfter woods så skvalpar det lite av kylmediat förmodar jag. Men inte av M.
 
Redigerat:
A
P Pettttter skrev:
Varför envisas du med att prata om hur ful den är, jag säger att kvaliteten är skit det har inget med att den är ful som stryk att göra. Det är mer en bieffekt av att ingen konstruktör har varit inblandad i produktutvecklingen utan dom bara har klätt prylarna i billigaste plåten dom hittade.
Och jag säger att du vet inte vad kvalitet är.
 
Har kört M i ett par timmar nu...typ 10ml vatten i behållaren. kör ett tag till å ser.
 
Magnus E K
Woods WDD80 (liten sorptionsavfuktare) var ingen höjdare. Jag köpte den för att den var liten och smidig och förhållandevis billig. Fungerade vad avser själva avfuktningsfunktionen (även under +10 grader) och i början var den tyst och snäll. Dock luktade den alltid lite skumt och när jag stängde av den för gott efter tre år skramlade den något förskräckligt och sprutade ur sig plastpartiklar. Läckte även några gånger (vattnet hamnade på golvet istället för i behållaren) och drog onödigt mycket ström på sommaren.
 
Frågan är hur det med auto funktioner på woods? Måste man köpa en extern hygrometer för 500:- när man lägger ut >4000:- låter otroligt. Eller är det bara nått vred man ställer in sen får man kolla själv, sen stoppar den när det kommit ned till önskad fukt t ex 55%? Tycker M hade en bra funktion vid "tvätt" som körde i 12h bra t ex på vintern när fukten tillfälligt stiger pga tvättning
 
A
beror på vilken modell
min har en ställbar hygrostat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.