Det går endast att montera medlevererad expander,dvs inte på trävägg, fick göra egen upphängning, har varit kontakt med Biltema om detta, de är helt ovetande.
 
Om du vill bidra med något viktigt och väsentligt så kansle man kan skriva lite mer utförligt och kanske någon bild på vad man menar.
 
Vad är problemet? Att de inte skickar med en krok med träskruv?
 
wildeside
Värre att köpa en ny bil och få reserv däck på burk!
 
Värsta är väl ändå att du köpt vvb på Biltema
Lägg gärna upp en bild på hur du kopplat in din nya fina beredare!
 
Köper man en vägghängd Nibe så får man inte med några skruvar...
 
D Daniel 109 skrev:
Vad är problemet? Att de inte skickar med en krok med träskruv?
Går inte att få dit skruven, 30mm.mellan VVB.och konsol
 
P PG Gunnarsson skrev:
Går inte att få dit skruven, 30mm.mellan VVB.och konsol
.. ja precis, det borde vara med.
 
A Andy78 skrev:
Vilken varmvattenberedare är det du har köpt?
Är det denna 30 liters?
[länk]
Vad är det som hindrar från att fästa krokar i trävägg med samma hålavstånd och sedan hänga upp?
Den informationen finns inte, att det måste inköpas separat, inte heller lätt hitta var det finns "frallor"med krok.
 
P PG Gunnarsson skrev:
Går inte att få dit skruven, 30mm.mellan VVB.och konsol
Det finns inget som antyder att det finns med. Betongankare finns med på bild, inget annat.
 
  • Gilla
Carl-Jo-han
  • Laddar…
P PG Gunnarsson skrev:
Den informationen finns inte, att det måste inköpas separat, inte heller lätt hitta var det finns "frallor"med krok.
Vad är det för speciellt med skruvarna som följer med förutom att dem är för betong?
 
Magnus E K
Jag har en sån (30-litersmodellen), funkat felfritt i drygt två år och betalade sig på en sommar (jämfört med att köra gamla pannan för enbart varmvatten). Däremot förstod jag mig inte på fästena, så jag köpte plastpluggar och använde bara själva krokdelen, dock i betonghålsten (källarinnervägg) så jag vet inte hur jag skulle gjort i trävägg.
 
wildeside
I bastun drog jag i 2 st fransskruv för 4 -5 år sen, min 100 liters VVB har inte ramlat ner än iaf.
Det var inte svårare en så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.