Har en 24l oljefri kompressor som fyllertanken utan problem och håller trycket tills jag tex ska blåsa bort damm, jag får knappt något tryck alls men tanken tömms på noll tid. Har tittat efter läckage men inte hittat något.

Mvh
Matte
 
Har du verifierat att den faktiskt kommer upp arbetstryck när tanken är ”full”?
 
Ja det är det som är så konstigt, allt är som det ska tills jag trycker på "avtryckaren" på ett verktyg. Då fiser maskinen en vind inställer för att storma (ursäkta liknelsen, men jag kom inte på bättre)
 
Det är inte så att hela tanken är fylld med vatten?
Man bör med jämna mellanrum öppna dräneringsskruven i botten på tanken för att tömma ut kondensvatten - Speciellt om den körs utomhus och speciellt sommartid när vi har hög luftfuktighet.
 
  • Gilla
Rund_skruvad och 2 till
  • Laddar…
Ibland har man för bråttom, jodå jag hade öppnat dräneringsskruven eller i mitt fall en kulventil och det kom några droppar. Ok tänkte jag då är det tomt. Nu gick jag ut igen och gjorde om proceduren, ventilen öppnar sig inte ordentligt, en skruvmejsel, lätt våld och tata! Vätska kom. Ibland är man en åsna.
Tack för snabba svar
Mvh
Matte
 
  • Gilla
MViktoria och 1 till
  • Laddar…
Rund_skruvad Rund_skruvad skrev:
Ibland har man för bråttom, jodå jag hade öppnat dräneringsskruven eller i mitt fall en kulventil och det kom några droppar. Ok tänkte jag då är det tomt. Nu gick jag ut igen och gjorde om proceduren, ventilen öppnar sig inte ordentligt, en skruvmejsel, lätt våld och tata! Vätska kom. Ibland är man en åsna.
Tack för snabba svar
Mvh
Matte
Åsna eller inte :D Jag hade i alla fall mycket nytta av denna tråd! (Trots att tiden gått...)
Tack från MViktoria
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.