Hej,

Suck..lagomt till rötmånad har min enligt nedan avfuktare slutat avfukta, bara morrar efter en liten stund dvs när kompressorn startar efter 3 min. Har gjort ren filtren men misstänker att kompressorn inte funkar som den skall. Vad kan man fel söka mer än bara filtren och hur?

Mitsubishi luftavfuktare mj-e16vx-s1
 
A
Låter som kompressor.
Inte mycket att göra även att avfuktaren är dyr i sig.
Man kan iofs mäta både kompressorns lindning som matningen till den.
 
Då är det dags att uppgradera till en Woods ;)
 
A
Ingen dum idee
 
Är inte säker på att jag hänger med på felbeskrivningen, men om det är så att fläkten snurrar som vanligt men att kompressorn inte går igång/inte kyler är det nog tyvärr inte mycket att göra precis som ovanstående säger - det var så min tidigare Woods-avfuktare dog, medan mitsubishin som ersatte den tuffar på fint än. Det verkar som att det kan drabba de flesta märken ;)
 
Sant..den är har gått i rätt många år. Den slog ju woods på fingrarna när det gäller funktion. Har både varit tyst, effektiv och energi snål.

Verkar inte vara bättre än att köpa en ny. Men kanske kör samma märke har varit nöjd och woods är så extremt klumpig men men...
 
Du här rätt i all kritik mot Woods...
Den är tung, ljudlig, har sparsamt med "finesser" (mina 3 st DS28 har bara ett fläktvred och en hygrostat).
Man den är en robust arbetshäst som gör det den ska, avfukta.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
A
min woods har gått sen nittiotalet 24/7/365
har aldrig haft problem tom lånat ut den då å då
har inget behov av mer finesser än fläktläge och hygrostat. inte ens dessa är ändrade sedan installationen så egentligen behöver jag inte ens dessa funktioner.
kör utan balja ibland och med slang ibland men mest med behållaren monterad och den rymmer mycket mycket mer än den mitsubishi som jag oxå har.
mitsubishin går i ett litet rum (den klarar inte så mycket), woodsen tar hela källaren på 100kvm
 
  • Gilla
Mattias_Jo1 och 1 till
  • Laddar…
Håller med, har aldrig använt några av finesserna på Mitsubishin. Får kolla på en Woods
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
För min del handlade det, förutom funktion, om att en av dom tre avfuktare jag äger står i fritidshuset.
En del modeller som innehåller "intelligent" elektronik startar inte om (alls eller på rätt sätt) efter ett strömavbrott.
 
M MagHam skrev:
För min del handlade det, förutom funktion, om att en av dom tre avfuktare jag äger står i fritidshuset.
En del modeller som innehåller "intelligent" elektronik startar inte om (alls eller på rätt sätt) efter ett strömavbrott.
Ok..förstår inte riktigt vad du menar
 
Nu har ju Woods ersatt de gamla modellerna och så klart priset stuckit iväg

DSF 28 med SW22 som kanske är närmast den.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Ok..förstår inte riktigt vad du menar
En massa "inteligent" elektronik som går sönder eller återgår till grundinställning om spänningen försvinner.
Det behövs inte i alla tillämpningar menade jag.
Hade själv en Mitsubishi innan som inte avfuktade speciellt bra och hade lustig styrning. Men dom kan ju såklart ha uppgraderat sig på dom åren som gått.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Var riktigt nöjd men min M. Blev ju även bäst i test. Men kommer nog testa stora fula men kanske effektiva woods istället nu.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Jag hade definitivt undvikit Woods. Kvaliteten på själva bygget, chassi, skruvar, passform på bitarna osv är som om min dotter gjort det själv på dagis med en plåtsax och en hammare. Hjulen under är billigaste som går att få tag på. Jämn kamp mellan om hjulen eller hjulens infästning i den tunna mjuka plåten knäcks först.

Kompressorn håller säkert bra kvalitet och finns inget annat som kan gå sönder men hur man kan sälja så dyra produkter utan designers och mekanikingenjörer på företaget är för mig en gåta. Det är bara ett billigt hopplock med eventuellt bra kompressor.

Köpte deras testvinnare som jag nu glömt namnet på. Den första var helt bucklig och sned så den fick jag bytt. Den andra var i liknande skick. Båda lät för jävligt eftersom sakerna knappt sitter ihop. Woods egen kundsupport var fullständigt horribel men Neonnet var väldigt tillmötesgående så löste sig bra för mig.

KÖP INTE WOODS!!
 
Redigerat:
  • Gilla
arneri68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.