Ingen skruvmejsel jag har är tillräckligt stor för att skruva bulten för avrinningskorgen. Har man något specialverktyg här eller får jag gå och köpa en större skruvmejsel helt enkelt?
 
  • Stor bult ovanpå vit yta med för stor skåra för vanliga skruvmejslar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Brukar följa med ett verktyg i plast när man köper vattenlåset.
Så ja, köp en bred mejsel eller använd annat lämpligt. Skall ju inte dras åt så hårt så plasten spricker
Fungerar att skruva med en matkniv
 
Tackar för svaren! Då ska jag skriva ihop det här nu
 
Tröttsamt! Monterat nu! Men vattnet står helt still och rinner inte ner. Kan det bli något slags baksug/stop om slangarna till diskmaskinen är igenkläggade? Borde inte vattnet rinna rakt ner i golvet ändå?
 
Läcker fortfarande. Märker att den del på plasten där gängorna sitter spruckit/släppt i plasten. Kan ha varit anledningen till att det varit läckage. Eller så drog jag åt muttern för hårt nyligen och det blev värre...

Jag behöver alltså nya prylar. Finns dessa att köpa på typ Clas Olson? Kallas dom något annat än spacesavers?
https://cdon.se/hem-tradgard/contura-korgventil-med-spacesaver-arm-57-mm-p48195482
 
Kan du inte ta den där bilden på undersidan av diskhon där grejerna skall skruvas fast som jag bett om några gånger.
 
GoC GoC skrev:
Kan du inte ta den där bilden på undersidan av diskhon där grejerna skall skruvas fast som jag bett om några gånger.
Sorry här kommer en. Det ska vara en IKEA Boholmen. IKEA hade inte dessa kvar, således inga reservdelar då det kommit nya grejer.
 
  • Närbild av en uttagningsbar del av en IKEA Boholmen diskho, urtaget och placerat upp och ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bondra skrev:
Sorry här kommer en. Det ska vara en IKEA Boholmen. IKEA hade inte dessa kvar, således inga reservdelar då det kommit nya grejer.
Rekommenderar att du köper ett helt nytt vattenlås. Kostar ju bara 200 eller 250 kr (en eller två hoar) för ett komplett på Ikea.
Då får du öven med ”skruvverktyget”
 
  • Gilla
Bondra
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.