Vi har ett lite underligt hus där halva delen består av torpargrund och ett tillbyggt hus består av gjuten platta. Vi har vind på den del där vi har platta och ingen på torpargrunden. ??? Min fråga är - hur kan man få en centraldamsugare installerad. Lägger jag damsugaren på vinden kommer jag inte över till torpargrundssidan och lägger jag den i torpargrundssidan kommer jag inte till andra delen. Finns det slangar som är så långa att vi kommer från ena sidan till andra (25 meter)? Tacksam för svar
 
går det inte att hitta en förbindelse mellan vind o torpargrund.....via garderob eller att man bygger in röret .........så kan betjäna vissa uttag från vind /torpar grund............sätt gärna nåt extra uttag så du kan ha så kort slang som möjligt.......
micke
 
En damsugare på vinden kanske skulle vara ett hett tips för alla singelkillar? :p ;)

(ok, jag kanske är lite fjantig då...)
 
Norpan skrev:
En damsugare på vinden kanske skulle vara ett hett tips för alla singelkillar? :p ;)
:-[ ;D
 
Fredrik_Gronlund skrev:
Vi har ett lite underligt hus där halva delen består av torpargrund och ett tillbyggt hus består av gjuten platta. Vi har vind på den del där vi har platta och ingen på torpargrunden. ??? Min fråga är - hur kan man få en centraldamsugare installerad. Lägger jag damsugaren på vinden kommer jag inte över till torpargrundssidan och lägger jag den i torpargrundssidan kommer jag inte till andra delen. Finns det slangar som är så långa att vi kommer från ena sidan till andra (25 meter)? Tacksam för svar
Hej!

Kan du inte dra röret synligt eller i garderob etc mellan "grunderna". Vi fick bra hjälp av affären där vi köpte dammsugaren om hur vi skulle dra rören. Vi hade med en ritning av huset dit. Tror den längsta slangen är 12m, vi har 10 m slang och har då två uttag nere och ett uppe.

Hanna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.