Demmpa Demmpa skrev:
@Robert-san01 det där är helt enligt regelboken, det är skyddsräcke vid takfoten.

[bild]
(Inzoomad bild)
Tyvärr inte ens nära då det saknas både gavel och nockavspärrning/skydd samt hängräcke på halva långsidan. Sele fick de på sig efter jag talat med dem.
 
N Nils82 skrev:
Snittet ligger runt 10-12 byggnadsarbetare per år ungefär. Gjorde en studie för några år sedan så siffrorna har jag glömt men hantisar och bönder dör som flugor årligen. Dock är många av bönderna "egna" vilket gör att brottsutredningarna läggs ned i större utsträckning.

Ägna en tanke åt hur debatten skulle se ut om det dog 10 poliser och/eller brandmän om året. Eller varför inte IT tekniker. Vad tror ni?
Minns att jag funderade en del på den frågan ang hantverkare vs poliser/brandmän och insåg att det finns flerdubblat antal hantverkare mot vad det finns poliser/brandmän - det dör alltså lika många per antal anställda.
 
Varför är det viktigt att åka och fota andras jobb för att visa alla?
 
  • Gilla
Kvarnapajken och 3 till
  • Laddar…
Talvan Talvan skrev:
Varför är det viktigt att åka och fota andras jobb för att visa alla?
Jag är väldigt tacksam om folk får sig en tankeställare, använder adekvat skyddsutrustning och därigenom förmodligen undviker att falla i asfalt från höjder. Blir lätt så tråkiga konsekvenser.
Vänligen, plåsterbilssjuksköterska.
 
  • Gilla
Limpan4all och 4 till
  • Laddar…
C crappyusrname skrev:
Jag är väldigt tacksam om folk får sig en tankeställare, använder adekvat skyddsutrustning och därigenom förmodligen undviker att falla i asfalt från höjder. Blir lätt så tråkiga konsekvenser.
Vänligen, plåsterbilssjuksköterska.
Men jag är ganska säker på att ambulansen inte vill att man fotar deras arbete eller?
 
  • Gilla
Grävkalle
  • Laddar…
Talvan Talvan skrev:
Men jag är ganska säker på att ambulansen inte vill att man fotar deras arbete eller?
Följ lagen och dom direktiv som ges så är jag nöjd.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
C crappyusrname skrev:
Följ lagen och dom direktiv som ges så är jag nöjd.
Det är bra, du ska vara nöjd
 
Talvan Talvan skrev:
Det är bra, du ska vara nöjd
Fler frågor på ämnet? Jag kan en del om hur liv kan te sig efter traumatiska skallskador, kan också en del om hur anhöriga tar besked vid dödsbud. Inget roligt alls.
 
C crappyusrname skrev:
Fler frågor på ämnet? Jag kan en del om hur liv kan te sig efter traumatiska skallskador, kan också en del om hur anhöriga tar besked vid dödsbud. Inget roligt alls.
Inga frågor
 
Det är bara bra att fler tar sitt medborgaransvar och påpekar missförhållanden. Mer civilkurage och inte så mycket "sköt dig själv och skit i andra".
 
  • Gilla
  • Älska
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
@Robert-san01 det där är helt enligt regelboken, det är skyddsräcke vid takfoten.

[bild]
(Inzoomad bild)
Men med en sån där stor blå hjälm på huvet så blir det ju jättesäkert...
 
  • Gilla
-MH- och 2 till
  • Laddar…
Sockerhög Sockerhög skrev:
Men med en sån där stor blå hjälm på huvet så blir det ju jättesäkert...
Glöm inte glasögonen, det är viktigast! Tänk om man får en geting i ögat...
 
Självklart kan det hända olyckor och det är jättetragiskt men jag förstår inte vad man får ut av att lägga sig i andras arbete. Så länge ingen tvingar dom att arbeta på det viset, så är det trots allt ett val dom gör. Och dom utsätter faktiskt ingen annan för fara vilket hade varit betydligt allvarligare. Mer sköt dig själv och skit i andra!
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Självklart kan det hända olyckor och det är jättetragiskt men jag förstår inte vad man får ut av att lägga sig i andras arbete. Så länge ingen tvingar dom att arbeta på det viset, så är det trots allt ett val dom gör. Och dom utsätter faktiskt ingen annan för fara vilket hade varit betydligt allvarligare. Mer sköt dig själv och skit i andra!
Det kan väl vara så att de indirekt är tvingade att jobba på ett visst sätt för att kunna hålla rätt tempo och därmed jobbet?
 
W Willewonka skrev:
I min kommun så tar man bort den billigaste och dyraste offerten och sen värderar de kvarstående.
Som andra påpekar är det inte ok att exkludera på så lösa grunder. Du kan förkasta oskäligt låga anbud i de flesta fall tex hantverkspriser på 100 kr timmen osv.
Däremot tar man ibland bort högsta och lägsta anbud för att ta fram nyckeltal för att kunna budgetera kommande projekt.
Men det har inget med själva upphandlingen att göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.