Hej
tänkte hyra slipmaskin för min altan att ta bort gammal målarfärg på snirkliga sniderier med svåra vinklar - dvs en supraflex är för stor attt komma mellan vinklar.
vilken slipmaskin bör jag hyra för att komma åt tränga vinklar på målade plankor altan?
tack på förhand!
 
En trekantsslip brukar jag använda men ibland går det ju inte att komma åt med maskin. Då får man köra för hand, ibland fäster jag slippapper på en liten träbit för att komma åt.
Kombinationen av en excenterslip och trekantsslip är en kombination jag gillar och använder.
Jag tycker att festools maskiner samt slippapper är fantastiska. Har själv en rotex 125 som jag älskar. Ibland lånar jag en trekantsslip av en polare, också festool. En sådan står på önskelistan.
Lycka till!
 
Löjo Löjo skrev:
En trekantsslip brukar jag använda men ibland går det ju inte att komma åt med maskin. Då får man köra för hand, ibland fäster jag slippapper på en liten träbit för att komma åt.
Kombinationen av en excenterslip och trekantsslip är en kombination jag gillar och använder.
Jag tycker att festools maskiner samt slippapper är fantastiska. Har själv en rotex 125 som jag älskar. Ibland lånar jag en trekantsslip av en polare, också festool. En sådan står på önskelistan.
Lycka till!
tack för ditt svar! jag har 100 brädor..... på altanen- och köpte trekanstsslip på Biltema - det blev knappt något damm som slets loss... kollade upp att man kan hyra SupraFlex med en snurrskiva- dvs större/bumligare maskin som ej kommer åt mellan plankor och i sniderierna....
 
  • Gilla
sdb75
  • Laddar…
Lägg upp bilder på det du skall slipa, det är ju inte säkert att det finns maskiner som passar.
 
Löjo Löjo skrev:
Lägg upp bilder på det du skall slipa, det är ju inte säkert att det finns maskiner som passar.
Ok - stort tack - återkommer ev senare - ha en fortsatt bra dag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.