yonna skrev:
Wouw! Nu har jag köpt de första attiraljerna för mitt - än så länge - obyggda hus. Två termometrar på Claes Olsson -  ::) - en för solsidan, en för skuggsidan ::).
T**t!!! ;) ;D

Edit: Det orden jag först skrev räknas visst som svordom, så jag fick modifiera lite.... ;)
 
M
Köpte en sådan du vill ha på Ica Maxi igår för 10 kr.

Nu återstår mitt problem med montering då fönsterramen på utsidan är av plåt...

Jag vill inte skaffa särskilda skruvar och jobba mig för en tiokronorstermometer + ren lathet.

Någon som kan tipsa om alternativa monteringstips utöver silvertejp? Tack på förhand.
 
Spännande med trådar som får liv efter 14 år ...
Antar att det är en "vanlig" sprittermometer i form av ett rör som avses. Mitt minne säger mig att det är små metallfäste som ska skruvas fast. Något annat lär inte hålla över tid, sett till fästytans storlek.
 
  • Haha
  • Gilla
Mmhe71 och 1 till
  • Laddar…
M Mmhe71 skrev:
Någon som kan tipsa om alternativa monteringstips utöver silvertejp? Tack på förhand.
Lite epoxylim borde funka.
Använd tejp medan limmet härdar.
 
  • Gilla
Mmhe71
  • Laddar…
M
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Lite epoxylim borde funka.
Använd tejp medan limmet härdar.
Många tack! Ska köpa det på stående fot ♡♡♡
 
M
E etompau skrev:
Spännande med trådar som får liv efter 14 år ...
Antar att det är en "vanlig" sprittermometer i form av ett rör som avses. Mitt minne säger mig att det är små metallfäste som ska skruvas fast. Något annat lär inte hålla över tid, sett till fästytans storlek.
Visst är det! :) Tack för ditt svar.
 
MultiMan
Glöm inte att tvätta rent ytorna och gärna slipa lite lätt med slippapper, så sitter epoxin garanterat.
 
  • Gilla
Mmhe71
  • Laddar…
M
MultiMan MultiMan skrev:
Glöm inte att tvätta rent ytorna och gärna slipa lite lätt med slippapper, så sitter epoxin garanterat.
Jag gjorde det. Det står på limmets medföljande instruktion att man ska göra det. Termometern sitter fortfarande kvar trots fuktigt väder och varierade temperaturer. Tack för ditt svar! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.